Bijna weg! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu Bijna weg! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Bijna weg!

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

16 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoewel een en ander rond leek te zijn met de mij niet bekende kattenoppas heb ik er toch voor gekozen Wickie en Zwelgje in bekende handen achter te laten.
Anne die naast mijn huis werkt en voordat ze zelf Jochie, ook zo'n geweldig zwart wit exemplaar in huis nam, mijn vaste huis en kattenoppas was zorgt door de week voor ze. Mees, de oudste van de nieuwe generatie Voorzieningheidsbewoners neemt de w-enden voor zijn rekening.
Aan aandacht zullen ze niets tekort komen. De kinderen van de buitenschoolse opvang waar Anne werkt strepen de dagen af totdat ze Wickie en Zwelgje van dichtbij mogen bewonderen. Nu al staan er regelmatig kindjes hun handjes uit te strekken naar de katten op de vensterbank.

Ik kan nu in alle rust mijn koffer gaan pakken. Hopelijk hebben wij op Zakynthos geen last van de onlusten op het Griekse vasteland. Wij komen geen geld halen maar brengen, meestal zijn ze zich daarvan op de eilanden wel bewust.

Update: nu nog ff een paar uurtjes slapen omdat dat moet van André... Maarten komt ons ophalen en naar Schiphol brengen in het holst van de nacht.

• 16 Juni 2011 - 12:33

Rob:

Heel verantwoordelijk van je Helga! Kwast en Binkie waarderen het ook zeer dat je ze goed laat verzorgen!
    Een fijne vakantie toegewenst, ook aan je nieuwe man Henk.

• 16 Juni 2011 - 12:35

Rob:

Een beetje stoken moet kunnen in een goed huwelijk!;)

• 16 Juni 2011 - 12:53

Helga Zelluf!:

Ben nu toch heel benieuwd wie Henk is... Zou André er meer van weten?

• 16 Juni 2011 - 13:52

Snoopylynn:

Zeg... ga jij nu vreemd met Henk? Bah, ik ken Henk niet, maar hij is vast niet zo leuk als A....

• 16 Juni 2011 - 14:15

Helga Zelluf!:

Tja, het schijnt zo volgens Rob. Ben aan het opruimen, wie weet vind ik Henk wel ergens in een kast?

• 17 Juni 2011 - 07:04

Tries:

Hey girly (en André natuurlijk ook)!
    Goed dat je alles onder controle hebt.. Nog ffies en dan hup met de geit naar de zon!
    Lekker genieten, nergens aan denken (behalve wat je moet eten dan :))
    Njoy en we keep in touch.
    xxx Tries

• 20 Juni 2011 - 17:43

Anne:

Zie die foto's nu pas.. Is ook niet zo gek na dat weekend wegwaaien in Zeeland.. Leuke foto's :)

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Zakynthos 2011

We gaan naar "The garden of Eden". Volgens mij zijn we hier in 2006 ook geweest. Ik heb rare foto's van André in een zwembad op een opblaasdolfijn om dit te bewijzen, maar André kon het zich niet herinneren ;-)
Bij het boeken hebben we erg moeten lachen om de Zoover beoordelingen. Gemiddeld cijfer was een 8,3. Er waren mensen bij die overal een 10 voor gaven alsmede mensen die 2-en uitdeelden. Volgens de negatievelingen is dit complex vergeven van de kippen, hanen en katten. Het zou niet mogelijk zijn om anders dan met een fles chloor naast je op je balkon te zitten, de hanen kraaien je om 4u30 wakker, de eigenaar zit de hele dag te luieren aan een tafeltje en is te beroerd om iets te veranderen aan de situatie.
De positievelingen waren dol op mapoes, papoes en de babypoesjes, vonden de eigenaar een toffe vent die na overleg echt wel bereid was eventuele problemen op te lossen en ze hadden totaal geen last gehad van de hanen of viezigheid.

Nu zijn wij stapelgek op katten -ze horen er zelfs BIJ op een vakantie en zeker in Griekenland- en zijn we assertief genoeg om vriendelijk ons beklag te doen als iets niet geheel naar onze zin is. Gezien het gemiddelde cijfer alsmede van de hopelijk gegarandeerde aanwezigheid van massa's katten (ook daar heb ik fotobewijs van uit 2006) besloten we te boeken. Zakynthos is ook een heel relaxed eiland. Ik verheuf me er enorm op, maar helaas moet ik nog twee maanden wachten...