Patjepeeers! (maar er zijn hier wel katten) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu Patjepeeers! (maar er zijn hier wel katten) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Patjepeeers! (maar er zijn hier wel katten)

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

02 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Gister aangekomen op het Blue Bay resort te Curacao. Wij wisten wel dat we een upgrade hadden gekregen naar een 3 kamer villa, maar stelden ons daar niet zoveel van voor. Tenslotte verbleven we op Bonaire ook in een resort, maar dat was toch meer een Waddeneilandhuisje.
Wij hebben nu 3 slaapkamers, 2 badkamers, 3 WC's, een enorme veranda met daarop mega eettafel, lounchestoelen en een "gewoon" zithoekje, een keuken met afwasmachine, keramische kookplaten en een enorme amerikaanse koelkast tot onze beschikking. Ook een TV met teveel kanalen om te kunnen bekijken. Helaas geen WIFI, maar had er een kabeltje in Ipaddy gepast dan had ik dit aan de keukenbar zitten schrijven want er staat wel een router. Gelukkig is er in de receptie gratis internet ;-)
Toen we aankwamen en we per golfkarretje naar onze villa werden vervoerd kreeg ik wel een beetje de slappe lach. Het is allemaal mooi en prachtig, maar ik kreeg de indruk dat het niet de bedoeling was het resort te verlaten. Op het kaartje van het resort (een enorme golfbaan met wat villa's erop) staat nergens de uitgang aangegeven. Toen we vroegen hoe we ergens heen konden lopen was de reactie dat het resort lopen sterk wil ontmoedigen. Het is bijvoorbeeld niet de bedoeling om het resort lopend te verlaten. Daartoe zouden we ons per golfkarretje langs de bewaking moeten laten vervoeren. Gelukkig zijn wij niet zo gezagsgetrouw en zijn we vandaag zonder problemen de poort uitgelopen. Wat nog een hele tippel is trouwens. Buiten de poorten probeerden we ons te herinneren waar de supermarkt was en kregen we een spontane lift van een eilander die vroeg waar we naar zochten. Ook hij vond lopen maar een vreemd fenomeen. Toch is het ons gelukt met boodschappen terug te lopen en de controle bij de poort viel reuze mee.

Gisteravond hebben we aan het strand gegeten in het bijzijn van een aantal slanke Wickie's en Zwelgje's en één langharige cyperse. Onze aanwezigheid werd getolereerd...mits wij op tijd hapjes naar beneden gooiden. Het waren erg lekkere hapjes. André had een entrecote formaat kinderarmpje en ik een heerlijke surf and turf. Helaas was de tiramisu met pecan caramelijs op dus hebben we het maar gedaan met de verrassing van de chef. Wat ook niet bepaald vies was. Flan, chocotaartje, bolletje ijs, slagroom.
Vanmorgen op dezelfde plek ontbeten, een hele straf dat het ontbijt hier inclusief is... Verse espresso, sap, roerei, diverse bruine broodjes, yoghurt, fruitsalade. Tveel in ieder geval. En A nog klagen dat ie liever een buffet had gehad ;-)

We zaten zo-even een beetje wezenloos in onze villa te bedenken wat we kunnen gaan doen. Toch de volle 5 dagen hier de patjepeeer uithangen, of ook nog wat zien van het eiland. A wil weer fietsen huren en liep te mutsen over dat huren van een auto onzinnig is. Denk dat ik wat dat betreft ff mijn poot stijf moet gaan houden want mijn indruk van de Curacaose rijstijl is niet dat je hier ook geen helm nodig hebt. Ik denk zelfs dat een motorpak geen overbodige luxe zou zijn. Het liefste dus een metalen omhulsel met airco.
Nu nog even kijken of ik wat meer info kan vinden over het zwemmen met dolfijnen. Wordt wel vanuit Fox en het resort aangeboden, maar ik zoek dus eigenlijk een gekke oude zeeman met een bootje die precies weet waar de dolfijnen zijn. Als iemand tips heeft?

• 02 Maart 2012 - 21:48

Carlien:

Ik heb het even aan mijn Curacaose vriendinnetjes gevraagd, hopelijk geven ze snel antwoord :)

• 03 Maart 2012 - 07:14

Richard En Kirsten:

prachtig geschreven weer, ik zie het helemaal voor me...

• 03 Maart 2012 - 08:39

Guido:

Dank weer voor je heerlijke verslag! Wij zien dat dat wij ons niet alleen blijven verbazen zo blijkt uit de reactie hierop. Zeker de scherpe analyse van Richard, dat je met teveel ruimte niet kunt omgaan, dan wel je eigen beslissingen niet kunt nemen! Maar ik zou niet met een Djoser-reis gaan, maar gewoon heerlijke vakantie nemen, afkicken dan wel onthaasten, de slaventijd op Curaçao is voorbij. Zoek een plek zonder fietsen, WIFI en nog meer van die zaken als ‘Ik moet zo nodig’ of ‘Ik kan niet zonder’!
    Heel jammer dat je van dit zeer luxe resort de uitgang hebt gevonden. Zien jullie je niet, wat jullie hier in jullie schoot wordt geworpen? En dat is; ‘Nu eens lekker niets doen! Ga toch relaxen; wat zwemmen, luieren, glaasje drinken, lezen, heerlijk uitgebreid dineren in een uitstekend restaurant op de hoek. En vooral niet denken wat je allemaal kunt doen, die gedachten zouden ons alleen al overspannen maken als wij in zo’n prachtig resort aan het strand zouden liggen. Loop dan ook niet meer dan nodig, neem het golfkarretje en anders een taxi. Jullie hebben immers geld zat en ook nog eens vakantie als jullie tenminste weten wat dit betekend? Laat André maar fietsen, en mutsen over dat het huren van een auto onzinnig is, maar geniet jij dan tenminste wel al voelt het voor jou als een patjepeeër vakantie.
    Waarom wil je met een gekke oude zeeman met een bootje naar Dolfijnen zoeken als het resort dit zwemmen met dolfijnen aanbied? Het zwemmen met dolfijnen blijft toch hetzelfde of zoek je een dolfijn met een keurmerk? Ik heb hier een website over het zwemmen met dolfijnen in Curaçao gevonden. Mocht je deze vakantie niet meer zien zitten, dan kun je ook nog een hotel in Amsterdam nemen, en elke dag bij een andere AH gaan winkelen, wat die zijn er voor een vakantie van 14 dagen meer dan genoeg.
    Lieve groeten van ons, wij gaan vandaag Lenie (een nicht van mij) begraven, maar maken er wel een vakantiedag van, door weer eens heerlijk in de natuur elders te wandelen en in een goed restaurant culinair te genieten!
    Veel liefs en geniet, ook van onze welgemeende commentaren, zo wij dit van jullie ‘mutsen vakantie’ ook doen, Guido

• 03 Maart 2012 - 13:49

Truus:

lieve helga en André,

weer een erg leuk verslag en wat een luxe....
    geniet er maar ontzettend van, op welke manier dan ook!
    als 't dichterbij was dan kwam ik wel een v/d extra slaapkamers bezetten!
    gisteren maya nog gezien en 't gaat goed met katten. gelukkig heb je nu weer een soort vervangertjes om je heen en kun je die lekker verwennen...
    op naar 't volgende verhaal en veel liefs

• 05 Maart 2012 - 09:29

Jose:

Hoi hoi,

Klinkt allemaal heerlijk zo'n villa!!!
    Leuk dat jullie je goed vermaken en wat gaaf zwemmen met dolfijnen! Hopelijk heb je je zeeman gevonden, het mag toch ook wel een lekker jong ding zijn?? hahahha of heb je liever toch zo'n oude knar. (gek nog wel... geintje)

Nieuws over ma:
    Gisteren bij Ma geweest en als het goed is is ze vandaag dus geopereerd om 8.00.
    Nu hopen dat alles goed is gegaan en dat de revalidatie ervan mee gaat vallen ;-) Ik zal laten weten hoe het gegaan is!

Liefs José