Laatste avondmaal, gister reeds op CS Amsterdam. - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Helga Berge - WaarBenJij.nu Laatste avondmaal, gister reeds op CS Amsterdam. - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Laatste avondmaal, gister reeds op CS Amsterdam.

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

24 Oktober 2013 | Japan, Fukuoka

Pffff. Geen voeten meer over, nek verrekt en de hele dag regen. Blij dat we naar huis mogen ;-)

Gister de hele dag doorgebracht met pretpark Huis ten Bosch. De Jappen hebben diverse Hollandse erfgoederen op ware (?) (dat was de bedoeling...maar of het gelukt is?) grote nagebouwd en er theaters, spookhuizen, hotels en restaurants in gemaakt. Het Amsterdamse centraal station huisvest hotel Okura, in een Waag zit een glasmuseum, in het Scheepvaartmuseum zit een theater. Etc etc. Ook hebben ze aparte ideeën over wat Nederlands is. In het film en waterspektakel "The great flood" komen mensen voor die water halen uit de Alpen om dat vervolgens in Nederland op de markt te verkopen. Ergens anders loopt een Nederlands meisje op klompen met een Duits Jagershoedje op in kort broekje rond. Er was een Oktoberfest met bier een braadworsten en Belgische wafels. Er stonden viooltjes op de bollenvelden. En er was een Franse marché. Maar ach, juist hierdoor is het zo grappig.
We hebben 3D films gezien en zelfs meegespeeld in een SF film. Hoewel we daarvoor ons hoofd in een scanner moesten stoppen om 3D vastgelegd te worden herkende ik mezelf er niet in terug. Alleen André kwam me vaag bekend voor, het was het enige karakter met baardgroei en blauwe ogen in de film.
Hoewel ik de haringstal en de poffertjeskraam erg miste hebben we ons (Sylvia, Remco en Haagse Harry waren mee) als een stel pubers vermaakt!

Vanmorgen vertrokken naar en aan het begin van de middag aangekomen in Fukuoka c.q. Hakata. Direct door de stromende regen doorgelopen naar een winkelcentrum met 270 winkels waar een kanaal doorheen loopt. We moesten nog wat laatste souvenirs hebben en morgen wil ik uitslapen. Pfff. Na een uur ofzo sloeg er iets vast in mijn nek, ik kan nu niet mee naar links kijken. Mijn voeten zijn zo pijnlijk dat ik hoop dat ik morgen nog naar het vliegveld kom.
Ik heb de lelijke slofschoenen die ik eerder beschreef gevonden, André heeft nu eindelijk zijn felbegeerde oorlepeltje en ik vond in een soort Action of Euroschopper een nekkussentje ad 1,50 euro. Daarnaast nog wat prullaria en net genoeg over voor gezamenlijke maaltijd met de groep en een kleine lunch morgen.

Buffetstijl gegeten met de hele groep. Willeke gaf een speech weg voor Harry en Mirjam had de afscheidsenveloppe gevuld met een collecte onder de groep. Eten was grappig, toetje was lekker. Onder andere een chocoladefontein met vers fruit en diverse kleine taartjes. De kaasfondue van gesmolten lachende koe vond ik iets minder, maar ik heb me vermaakt met het openknippen van de scharen van de sneeuwkrab. Smaakte ook lekker.

Nu nog even bijkomen op de hotelkamer, lekker slapen en als André het toe laat UITSLAPEN! We mogen tot 12 uur in de kamer blijven. Om 14:00 met metro en pendelbus naar vliegveld en dan de lange reis naar huis via Hong Kong. Het blijft de grote vraag of André en ik wel naast elkaar kunnen zitten, zal niet de eerste keer zijn met groepsincheck dat we dat gezeik hebben. Nu ja, als ik maar niet naast een vette stinkende vent zit die snurkt. Of een extra geparfumeerd wijfje. Brrr.

Het was een mooie en indrukwekkende reis! Ik kan hem iedereen aanraden, maar hou rekening met veel moeten lopen. Als je alles wilt zien. Mijn voeten zijn er niet meer op berekend helaas.

  • 25 Oktober 2013 - 01:44

    Truus:

    lieve mensen,

    ik wens jullie een heel aangename reis toe en hoop dat de zitplaatsen mee zullen vallen(vooral voor helga)
    en het belangrijkate is dat jullie gezond en wel weer veilig op schiphol landen.

    xxtr

  • 25 Oktober 2013 - 02:52

    Helga Ten Berge:

    Nek gelukkig weer uit de knoop na goede nachtrust. Met voet gaik naar huisarts. Heb artikel gelezen in Margriet van reisgenote over reuma...en symptomen komen me angstaanjagend bekend voor helaas. En nu dat gelul over leefgewoonten even tegenspreken!

  • 25 Oktober 2013 - 06:16

    Richard:

    Heb wat foto's gestuurd naar kleinerooiebosheks@gmail.com, hoop dat je dat adres nog gebruikt, zoniet, dan Kirsten benaderen op Facebook, OK ?

    groetjes, en veilige terugreis !

    PS Thuiskomen is ook altijd heeeerlijk........ ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helga

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 127032

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 19 November 2018

Afrika 2018

01 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Thailand en Laos

09 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreis China

26 Oktober 2015 - 15 November 2015

Myanmar 2015

27 Oktober 2014 - 16 November 2014

Cuba rondreis met Sawadee

06 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Lesbos

24 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kaprun

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Japan

10 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Zakynthos 2013

29 September 2012 - 21 Oktober 2012

rondreis Kenia,Tanzania en Zanzibar.

26 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Bonaire, Curacao en Aruba

18 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Zakynthos 2011

10 September 2010 - 01 Oktober 2010

Turkije 2010

20 September 2009 - 17 Oktober 2009

Indonesie 2009

20 September 2008 - 16 Oktober 2008

Indochina 2008

Landen bezocht: