Terracotta was nog nooit zo... - Reisverslag uit Caodian, China van Helga Berge - WaarBenJij.nu Terracotta was nog nooit zo... - Reisverslag uit Caodian, China van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Terracotta was nog nooit zo...

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

16 Oktober 2016 | China, Caodian

Dat hebben we dan ook weer gezien. Voor zover we niet onder de voet gelopen werden dan. Het terracotta leger.
Het hotel waar we nu verblijven heeft zuigend internet, daardoor lukt het niet foto's te plaatsen. En wbj.n doet ook lastig.
Morgenochtend erg vroeg vliegen we naar de reuzenpanda's, de witte tijger etc etc. Eind van de dag schepen we in voor onze Cruise. Vanaf nu waarschijnlijk een paar dagen geen last van mij

• 16 Oktober 2016 - 13:10

Truus:

jullie maken heel wat mee en straks lekker cruisen; daar wil ik wel aan mee doen!
    vandaag hier de mooiste "zon"dag van oktober en wrsch. ook de laatste....
    verder alles gaat goed hier; michelle en kroost genieten op bakkum v/d herfstvakantie,
    veel plezier nog, XX

• 16 Oktober 2016 - 14:55

Michelle Ten Berge:

Nouja, man en kroost geniet. Ik lig nog steeds ziek te zijn in bed. Maar inderdaad prachtige herfstdag voor de mensen die niet in pyjama zijn...

• 16 Oktober 2016 - 16:07

Helga Ten Berge:

Ach lief zusje! Je laat je toch wel bedienen door het mannelijke voetvolk he? XH

• 16 Oktober 2016 - 18:38

Marjan Van Nieuwenhuizen:

Wow, reuzenpanda's en witte tijgers!
    En dan op een cruiseboot, geweldig ben jaloers; genieten!!!

• 17 Oktober 2016 - 09:35

Jonnie Verhoeven:

Helga, even een berichtje uit amsterdam. Gisteren gewandeld door de waterleiding duinen. Schitterend weer en knetterdruk, leek de kalverstraat wel! Veel reebokken gezien, die stonden te burlen. Amber, onze kleindochter was er ook bij, we hebben eikels gezocht en die was ze gisteravond aan het oppimpem met allerlei kleurtjes nagellak. Vandaag maar weer iets bedenken om met haar te doen! Jij hebt het ook druk ., fijne dagen met de cruise! Lfs jonnie.

Verslag uit: China, Caodian

Rondreis China

Via Abu Dhabi naar Beijing...en via Hongkong en Abu Dhabi weer terug. Het zal mij benieuwen! Überhaupt ben ik erg nieuwsgierig naar deze reis, en het land natuurlijk. Hoewel wij er al een paar dagen in hebben rondgelopen (en gefietst) tijdens onze Indochina reis.
Nu het gelukt is een visum te bemachtigen (wij zaten even in de piepzak wegens angstaanjagende berichten in media en een reisorganisatie die niet echt wist te geruststellen) is er nu geen ontkomen meer aan. Wij gaan weer eens op reis, en nu door China. Inclusief een cruise over de Yangzi, twee keer een nachttrein en nog een binnenlandse vlucht.

Of het mogelijk zal zijn om dit reisblog ter plaatste te posten blijft de vraag. Ik ben hoopvol, het staat in ieder geval niet op de lijst van geblokkeerde internetpagina's. Ik zal wel moeten afkicken van Facebook, dat is daar echt uit den boze. Ook Gmail wordt een probleem. Ze zijn er misschien nog niet achter dat Ziggo nu onderdeel is van een grote corp uit dat kapitalistische land dat ik nu maar niet bij naam zal noemen, Ziggo kwam nog wel door The Great Firewall of China.

Mocht iemand nog last minute tips hebben voor ons: welkom! Maar wel leuke tips graag, niet dat we niet moeten gaan of niet gecheckte spookverhalen over hond in het eten enzo.