Cocosnotencocktail - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu Cocosnotencocktail - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Cocosnotencocktail

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

28 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag een rondje zoutpannen gefietst, deze voert langs...zoutpannen dus, slavenhuisjes (echt vals, je kunt er niet gestrekt in liggen en het zijn een soort doorwaaikruipsluiptentjes), vuurtoren, enne hele hoge woeste golven, minder woeste golven met daarin bosjes kitesurfers. Het was een mooie tocht waar weinig over te zeggen valt.
In Kralendijk aangekomen vonden wij een ijssalon annex taartjeswinkel. Ik had mij voorgenomen om op mijn verjaardag een taartje te gaan eten maar zag daarvan af toen ik ze zag. Gelukkig was de icecacinno niet te versmaden en was A gelukkig als een kind met zijn enorme ijs van drie bollen. Nog even idioot grote cruiseschip bekeken en gelachen om de groep fietsers onder begeleiding met helmen op en professioneel ogende fietskleding aan die door het dorp werden geleid. Toch is dit kennelijk noodzakelijk want wij werden onderweg, met name in Kralendijk zelf, regelmatig betoeterd. Ik zwaai dan altijd even erg vriendelijk maar we zagen niet de noodzaak opzij te gaan omdat die auto's nu echt niet zo groot zijn dat ze ons niet kunnen passeren. Een meneer was het daar kennelijk niet mee eens (wat onder de motorkap zit, zit niet in de broek moet je maar denken) en vroeg aan ons of we dood wilden. Hij zelf misschien, dit gekrijs was niet goed voor zijn hart.
Weer een stop bij de AH gemaakt. A staat nu het eten voor te bereiden. Niet uit eten op mijn verjaardag is prima, maar dan moet hij er wel wat voor doen. Morgen eten we ossenhaas dat hier verrassend goedkoop is (we zijn niet zo ver van zuid amerika) met maiskolven, en vanavond GEHAKTBALLEN!!! Ja, dat vind ik lekker. Met aardappels en salade.
We hebben nog even het happy hour van de beach bar bezocht voor een cocosnotencocktail. Verse cocosnoot met scheut rum. Ter plekke waaiden we behoorlijk uit ons vacht, maar de cocktail was lekker en de cocosnoot ook. Toch waren we blij dat we niet hebben ingetekend op de grillmaaltijd daar ter plekke. Vond het een beetje sneu voor Hans de barman waar we gisteravond een tijd mee hebben zitten te praten, hij probeerde ons nog over te halen.

Hoe dan ook, het is erg bijzonder om je verjaardag aan de andere kant van de wereld te vieren!

• 29 Februari 2012 - 07:35

Rob Van H.:

Hardstikke leuk Helga en dolgelukkige A. maar jullie moeten inderdaad voortaan niet meer zonder bescherming op de fiets. De mensen daar weten het echt wel beter en het is dus kennelijk gevaarlijk. Dus er wordt zo niet meer gefietst! Vorige maand nog zijn er 2 nederlandse toeristen op de fietst omgekomen in Zuid-Amerika. Ik doe dus een klemmend beroep op jullie gezond verstand!

Ja Helga en A. ik kan best streng zijn;)

Blijf de komende weken maar lekker in die ijssalon ijsjes eten, en het liefst niet op het terras maar binnen.

Hartelijke gr

• 29 Februari 2012 - 12:54

Ilse:

Mmm, als je volgend jaar ook weer je verjaardag wilt vieren, dan toch maar niet meer fietsen geloof ik? Wat dacht je van luieren, met coctails, e-bookje erbij en dat soort vertier?? Lijkt me toch leuker dan van fietsje getoeterd te worden of uit je hemdje te waaien ;-))

• 29 Februari 2012 - 21:51

Michelle:

ik mis ook een reisverlsag vanaf het strand op een bedje een ebook lezend in bikini... is het soms (waai)winter daar ofzo? GA LUIEREN!!!!
    ;-)
    xmi