In de boot genomen? - Reisverslag uit Caodian, China van Helga Berge - WaarBenJij.nu In de boot genomen? - Reisverslag uit Caodian, China van Helga Berge - WaarBenJij.nu

In de boot genomen?

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

18 Oktober 2016 | China, Caodian

Even snel even paar woorden op A's tablet met irritante spellingscontrole. We delen nu een internetverbinding met Yvonne omdat die rukkers hier erg veel geld durven te vragen voor wifi toegangscodes.
We vermaken ons uitsteekbaar op deze luxe cruise. Het eten is té goed, en helaas is de verlichting en zijn de spiegels in de hut dat ook ;-).
We hebben vooral veel lol om de andere passagiers. Hilarisch verslag volgt nog, het lukt ons niet om het via Bluetooth van mijn nexus 7 naar A's IPad te floepen. Misschien omdat hij geen tekstverwerkingsprogramma heeft? Michelle: weet jij het? Ik kan het wel verzenden maar het komt niet aan...

Kisses!

• 18 Oktober 2016 - 16:35

Yvonne:

Ben erg benieuwd naar wat je gaat schrijven over onze groepsgenoten!

• 18 Oktober 2016 - 16:45

Truus:

wat fijn dat jullie ondanks it-problemen het toch erg naar jullie zin hebben en heerlijk eten....
    niet gaan uit puilen,hoor!
    is het ook steeds heerlijk weer?
    hier is het inmiddels aardig omgeslagen en echt herfst geworden!
    maak er nog wat moois van en liefs voor beiden, XX

• 18 Oktober 2016 - 17:52

Chris:

Wow! Een cruise met té lekker eten. Ik wist niet dat dat bestond :)
    Eigenlijk is de té goede verlichting wel ok dan om de boel wat onder controle te houden, he.
    Geniet ervan, kindertjes!

• 18 Oktober 2016 - 21:47

Michelle Ten Berge:

Uitsteekbaar als in: de ogen uitstekend jaloersmakend leuk? Geniet en laat dat internet lekker met rust. Typ fijne verslagen en bewaar ze tot je in NL bent :-)

• 19 Oktober 2016 - 02:44

Helga Ten Berge:

Het weer wordt steeds warmer, we zakken af naar het zuiden. Well is het heel vochtig maar dat is goed voor A's vermeende kroephoest dus eigenlijk erg positief.
    Vanmiddag gaan we op mini cruise op de sissende sampan om de hangende doodskisten te bekijken, gaaf!

• 19 Oktober 2016 - 11:46

Helga Ten Berge:

De mini cruise door een kleinere kloof bracht niet de beloofde beelden van de hangende doodskisten. Straks captains diner oid, galajurk onderuit rugzak gegraven. Geen buffet dit keer...angstaanjagend!

• 19 Oktober 2016 - 12:28

Peter Zegers:

Heb je de foto van de plofkatten gekregen? Ze vermaken zich prima. Vooral mijn intrumentenkoffers zijn reuze spannend om op te zitten en uitgebreid te besnuffelen. Het gaat dus goed met je katten. Heerlijk, zo'n herfstvakantie waarin de school hiernaast gesloten is. Lekker rustig. Alleen de bouwactiviteiten in de straat gaan wel gewoon door. 's Morgens vroeg beginnen ze al met boren e.d. Maar dan ben ik meestal al gewekt door het gemiauw van Zwelg die eten wil. Hopelijk hebben jullie het erg leuk daar!

• 20 Oktober 2016 - 06:04

Helga Ten Berge:

Ha Peter! Nee, geen foto gezien... Naar gmail gestuurd? Kan hier alleen bij helgatenberge@upcmail.nl Fijn te lezen dat once kitties in orde zijn! Zelf ben ik ook altijd erg blij met de schoolvakanties, hielden de bouwfuckers zich daar ook maar aan. Knuffels voor Wickie en Zwelgje, al komen ze die vast ook zelf wel opeisen ;-)

Verslag uit: China, Caodian

Rondreis China

Via Abu Dhabi naar Beijing...en via Hongkong en Abu Dhabi weer terug. Het zal mij benieuwen! Überhaupt ben ik erg nieuwsgierig naar deze reis, en het land natuurlijk. Hoewel wij er al een paar dagen in hebben rondgelopen (en gefietst) tijdens onze Indochina reis.
Nu het gelukt is een visum te bemachtigen (wij zaten even in de piepzak wegens angstaanjagende berichten in media en een reisorganisatie die niet echt wist te geruststellen) is er nu geen ontkomen meer aan. Wij gaan weer eens op reis, en nu door China. Inclusief een cruise over de Yangzi, twee keer een nachttrein en nog een binnenlandse vlucht.

Of het mogelijk zal zijn om dit reisblog ter plaatste te posten blijft de vraag. Ik ben hoopvol, het staat in ieder geval niet op de lijst van geblokkeerde internetpagina's. Ik zal wel moeten afkicken van Facebook, dat is daar echt uit den boze. Ook Gmail wordt een probleem. Ze zijn er misschien nog niet achter dat Ziggo nu onderdeel is van een grote corp uit dat kapitalistische land dat ik nu maar niet bij naam zal noemen, Ziggo kwam nog wel door The Great Firewall of China.

Mocht iemand nog last minute tips hebben voor ons: welkom! Maar wel leuke tips graag, niet dat we niet moeten gaan of niet gecheckte spookverhalen over hond in het eten enzo.