Weer thuis...helaas ;-) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu Weer thuis...helaas ;-) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Weer thuis...helaas ;-)

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

23 Oktober 2012 | Nederland, Amsterdam

Tijdens onze rondreis was het erg moeilijk om dit reisblog bij te houden. Er is geen regelmatige stroomvoorziening, internet is weliswaar vaak gratis maar heel erg traag (en bij stroomstoring...) en we vermaakten ons dusdanig dat ik ook niet heel veel behoefte had om alles vast te leggen. Veel ben ik daardoor wel vergeten te melden en ook op papier heb ik geen reisdagboek bijgehouden ;-)

Misschien kun je je een voorstelling van onze reis maken als je hier:

kijkt. Als het goed is zou iedereen de foto's moeten kunnen bekijken, ook zonder Facebook account.

Maar we zijn weer thuis en ik kan weer naar hartenlust typen. Hoewel mijn harde schijf vol is wegens erg veel foto's en filmpjes, ik heb zelfs niet alles kunnen downloaden van mijn camera. FF extra harde schijf kopen dus binnenkort.
Gister veel te laat thuisgekomen wegens een idiote vertraging van de vlucht van Londen naar Amsterdam. Heb je net 9 uur in een vliegtuig van Dar el Salaam naar Londen gezeten, moet je rennen en vliegen naar andere terminal via extreme veiligheidscontrole in de alleen maar zogenoemde expressss lane (mazzel dat mijn tas deze keer niet helemaal uitgepakt hoefde te worden, aansteker was al ingenomen in Dar el Salaam ;-), zit je als 1 van de eersten in het vliegtuig...staat het ruim 1,5 uur aan de grond omdat ze teveel kerosine getankt hebben! Moest er dus op z'n 11-en-30-igst uitgeslurpt worden.
Het grootse deel van de passagiers zat nog in de wachtruimte, maar wij mochten niet meer terug. Bloedheet want airco kon / mocht niet aan. Na een uur werd de achterdeur opengezet om wat door te luchten en 10 minuten voordat we eindelijk weg konden kwam men op het briljante idee om ons wat te drinken te geven. Bekertje water, en een tweede zat er niet in. Wij kregen na ruim een half uur pas te horen wat er aan de hand was (wij konden de tankwagen dan ook goed zien), de groep in de wachtruimte werd ah lijntje gehouden met een verhaal over een defecte airco en mist in Amsterdam. Of kwam dat nou later... nNast ons een gezin met een bijzonder irritante en manipulerende peuter die zijn ouders goed wist te bespelen. Eerst had ik het nog te doen met het jochie, het was ook vervelend en warm, maar die onduidelijke opvoedingsstijl van de ouders leidde er wel toe dat het monstertje kon blijven dreinen en janken.

Anyway, uiteindelijk toch opgestegen en toen maar meteen een bier besteld. In A'dam relatief snel de bagage en de bus naar huis. Hoewel we brood, melk en kaas hadden dankzij de kattenoppas ben ik toch nog op fietsje gesprongen voor een flesje wijn. Dat werden er twee want de avondwinkel wilde kennelijk van de voorraad af. Niet erg ;-)

Vandaag uitgeslapen en verder gegaan met het uitzoeken van de foto's, de was enzo. De katten in het gareel proberen te krijgen, ze blijken tijdens mijn afwezigheid een nieuwe elkaar in elkaar mep hobby te hebben ontwikkeld. Met name Zwelg jaagt zus Wickie steeds onder de kast. Gelukkig vond zij troost bij haar vaste plek aan André's voet vannacht. Eens zien hoe dat de komende nacht gaat zonder het testosteron evenwicht.
Het is leuk om weer thuis te zijn, maar ik kan iedereen de rondreis aanraden. Ik was tevoren een beetje bang dat ik Afrika te vies en teveel enge beestjes zou vinden, maar ik heb niets onoverkomelijks meegemaakt gelukkig!