Muggen, ezels, geiten, leguanen, vlinders.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu Muggen, ezels, geiten, leguanen, vlinders.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Muggen, ezels, geiten, leguanen, vlinders....

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

27 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Gister na een redelijk aangename reis met tussenstop op Aruba aangekomen op Bonaire. Het is maar goed dat wij terugvliegen vanaf Aruba want hier in het resort werden diverse gestrande reizigers opgevangen die niet meer in het vliegtuig pastten. Hoewel het toch geen straf is om wat langer te blijven en wij hebben daar toch nog wat extra tijd voor ;-)
Voor het eerst zit ik relaxed met de Ipad van zuslief via gratis WIFI te typen. Het gedoe van het vinden van een internetcafe dat betaalbaar en niet te stressvol (in Turkije was ik als vrouw alleen niet veilig en moest A me bewaken, ik heb toetenborden meegemaakt die mijn blindtypvaardigheden nogal op de proef stelden, en in Frans Polynesie was het onbetaalbaar en was het heel flauw dat ik de schuld kreeg van een middag gratis internet omdat ik toevallig de laatste was die het had gebruikt) is behoort nu tot het verleden! Ik ga ook zo'n hebbedingetje aanschaffen.
Vanacht heerlijk geslapen terwijl storm en regen ons strandhuisje geselden. Ontwaakt en vanaf de veranda naar de turkooise zee gekeken. Fietsen gehuurd met 7 versnellingen. Die hadden we nodig want het waait hier bovenwindelijk. Boodschappen gedaan bij een AH franchise, het is wel erg bizar om aan de andere kant van de wereld pain de boulonge en andere tyische AH sjit te kunnen kopen. Het kost dan wel wat... Maar het heeft toch ook wel wat om hier zelf te kunnen koken. Morgen spruitjes, die waren in de aanbieding. Grapje natuurlijk, het is MIJN verjaardag en niet die van A. Dan wordt het woensdag spruitjes vrees ik. De man voor ons in de rij had andijviestampot met gehaktballen oid. Dat is toch wel erg smerig hier in de tropische hitte. Gelukkig is hier geen magnetron.
Terugfietsende vanaf Kralendijk naar Sorobon waar wij in alle rust genieten kwamen we ezels (vroeger gebruikt als lastdier voor o.a. zouttransport), geiten, en hele mooie flamingo's tegen. Andre was net te laat met een foto, die beesten vlogen verontwaardigd weg toen hij wilde afdrukken. Misschien zijn het koninklijke flamingo's en hebben ze behoefte aan privacy.
Bij het huisje zijn we bezocht door meneer en mevrouw leguaan (hoewel, we zijn niet zo thuis in die beesten, we vonden ze te groot en te boeiend van kleur om voor hagedis door te kunnen gaan) die waarschijnlijk gewend zijn gevoerd te worden. Toen we niets kwamen brengen kwam meneer de veranda op, maar dat leverde hem niets op.
De drie stappen naar het strand gemaakt en daar nog even niets gedaan. Nu ja, Andre heeft de lagune doorlopen tot hij ergens kon zwemmen. Ik me nog ernstig druk gemaakt of hij toch hopelijk niet zo stom was de lagune uit en naar open zee te zwemmen want dat zag er best eng uit.
Bij de eerste internetsessie en het opdrinken van de gratis welkomst rumpunch zat er een vlinder op de grond ernstig zielig te zijn met een gewonde vleugel. Heb hem of haar nog gevraagd wat ik kon doen. Vond het beestje te mooi om te doden dus heb het op een struik met bloemen geplaatst. Hopelijk is het hersteld of in alle rust heengegaan.
Dat was tot op heden alle fauna. Eeeh...behalve dan de muggen. Dat die beesten zich staande kunnen houden in de harde wind vind ik vreemd. Maar ze kunnen het want we hebben beiden toch al aardig wat jeukjes te pakken. Het is erg teleurstellend dat er nergens katten te bekennen zijn, maar ik had al eens begrepen dat Antillianen dat vieze beesten vinden. En honden zijn hier om te waken, dat hebben we gemerkt door het vele geblaf onderweg. Niet van onder de indruk.

Ik denk dat we het hier wel vol gaan houden!

• 28 Februari 2012 - 07:35

Van Harte!!!!!!:

Lieve Helga,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dat jij en André vandaag een hele fijne ’bovenmaatse’ dag van mogen maken. André hoeft niet zwaar na te denken voor een cadeau voor je, dat mag duidelijk zijn uit je 1ste reisverslag en de suggestie die Martijn je heeft gedaan, het lijstje ziet er dan ook als volgt uit; Met Dolfijnen zwemmen, een iPod, gouden oordoppen tegen hondengeblaf, een prachtige anti-muggen hoed, een diner bij Maanlicht aan het strand, een windscherm, een regenpak, zuidwester, Nederlands eten (te bestelen via een online heimweepakket winkel zo onder je bericht stond). Een heimweepakket?! Wat een boolshit om hier aan te denken als je op vakantie bent. Doet me denken aan die burgerlijke Nederlanders die hun caravan volladen met gehaktballen in vette jus in blik, aardappels, spruitjes, hagelslag en meer van die onzin als ‘Wat de boer niet kent lust hij niet’.
    In ieder geval maak er bovenmaatse verjaardag van en geen ‘afzien reis’ meer van, waar het even op leek met jullie ‘Tour de Bonaire’.

Overigens wat was de bedoeling dat ik je bericht wel 5 keer ontving? Moesten wij je hier vijf keer toezingen?

Wel heel symbolisch was het, dat jij een vlindertje op de grond bij je zat die heel ernstig en zielig te zijn was met zijn gewonde vleugel.
    Een vlinder, duidt op behoefte aan vrijheid staat symbolisch voor creativiteit, romantiek, plezier en spiritualiteit.
    Je zou wellicht in deze vakantie een transformatie kunnen ondergaan naar een nieuwe manier van denken. Wanneer je een prachtige, kleurige vlinder ziet, suggereert dit dat je een positieve indruk achterlaat van deze vakantie. De gewonde vleugel van deze vlinder wil zeggen, dat je nog dient te herstellen na de vleugellamme periode zo jij die hebt ervaren. Het is dan ook goed dat je nu helemaal tot rust komt! Echt geniet en deze vakantie nu eens doet wat jij wenst te doen! Vakantie wil zeggen; een moment voor jezelf , even te ontsnappen aan je verantwoordelijkheden, met anderen even geen rekening houden zoals je relatie, familie, je werk. Je persoonlijke gedrag, houding van weleer laat varen of andere moeilijkheden naar je toetrekken! Weet, dat niets zomaar op je pad komt, zelfs een vlinder niet omdat alles met alles te maken heeft!
    Nogmaals een fijne dag gewenst en wat je Solaar betreft dat zit dit jaar wel goed, maar start hiermee wel dan ook in je vakantie en speciaal vanaf vandaag jouw verjaardag!

Je vader

• 28 Februari 2012 - 08:34

Nes:

Happy Birthday! Ik wens je een mooi, nieuw, warmtevol en inspirerend nieuw levensjaar toe.

Wat een kado om dit te mogen vieren op vakantie. :-)

Hmmm, A is toch ook een mugje? Hihi dacht dat je er inmiddels wel aangewend was. ;-) Enjoy your stay!

Liefs,
    Nes

Ps: Wist je trouwens dat mijn naam 'vlinder' betekend in het Grieks? (Mijn naam voluit dan he...)

• 28 Februari 2012 - 09:34

Harro Madern:

en gefeliciteerd dus! en de groeten aan de heer sudoku.

• 28 Februari 2012 - 12:29

Edith Van Leeuwen:

Hi Helga,

Ik denk dat jullie het ook wel vol gaan houden daar! :-)

Een hele fijne verjaardag en nog vele jaren!!

Dikke kus van mij

• 28 Februari 2012 - 20:53

AnneMarie:

Hey Halga wist helemaal niet dat je op dit eilnad zit! Had één van de wadden in gedachtte!!! veel plezier en nog van harte !!!

• 29 Februari 2012 - 21:48

Zusje:

Ik heb dan weer geeneen email gehad, maar je vrslag alsnog weten te bemachtigen via FB en je nieuwe tl...
    Klinkt als een goed begin vn de vakantie! geniet...

• 01 Maart 2012 - 13:01

Truus:

dag helga & andré,

leuk om al wat van jullie te horen; zo te zien hebben jullie 't wel naar je zin.
    is er ook zon, want daar was geen melding van of is dat een stomme vraag??
    je weet dat ik stiekum jaloers ben, dus niet al te enthousiast doen!
    liefs en kus.