Bukitingi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu Bukitingi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Bukitingi

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

26 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Na een busrit van 2 volle dagen met onderbreking van een nachtje in een hotel vandaag aangekomen in Bukitingi. En dan denk je...UITRUSTEN! Vergeet het maar! (sorry pappa, het is niet echt zonder een beetje geklaag ;-))
Morgenochtend dus op voor een wandeling van een uur of 5 door oerwoud, bamboe, rijstvelden, dorpje met Oud Holandsche huisjes, enne... Ik zal wel te uitgeput zijn om alles te zien onderweg.

Tijdens de busrit van vandaag gezien waar de talibannetjes in spé worden opgeleid. Diep in de jungle zijn gratis mosliminternaten, waar naar het schijnt ook Nordin T. vandaan kwam. Ziet er reuze gezellig uit en ideaal voor het doel :-( We komen dus net uit het militantste moslim gebied en ik moet zeggen dat ik het niet echt prettig vond. Toen de bus gisteravond werd schoongemaakt en er ook wat aan gesleuteld werd ging ik uit van het plaatsen van een bom. Want ik ga nu eenmaal graag van het ergste uit.
Waar we nu zijn is de bevolking ook merendeels moslim, maar dan vanuit de matriagale Minaukabau (vast niet goed gespeld, zoek het maar op) cultuur. Voelt een stuk prettiger.

Helaas Ineke, wij hebben nog niets raars onder de leden. In de groep wel diverse mensen aan de racekak of geweest, maar wij gaan daar gewoon niet in mee. We zijn zulke controlefreaks dat we dat niet toestaan. Of we zijn zo relaxed dat tijdsverschil, warm, koud, ander eten, door ons opgevangen wordt alsof we van rubber zijn.

Tim: alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Laura ook nog! In onze groep zijn er deze vakantie wel 3 jarig, inclusief André de 1e okt.
Ja, Rob, het is tegenvallend groot hier, dat blijkt wel uit die fokking lange busreizen. Nu is dat ook wel door bergachtig gebied en over niet al te beste wegen, maar het is sowieso ver. En André weet het heusch niet altijd beter hoor ;-)

Linda: HIEPERDEPIEP!!! Heb je nu vakantie om te verhuizen of ga je ook nog ergens anders heen dan naar je nieuwe huis?

Jezus: het valt reuze mee met de groep, dus ik zal ze niet afzeiken. (Dat komt wel aan het eind vand e reis) En wie weet heb ik ze perongeluk dit adres gegeven en ik moet er nog 3 weken mee rondreizen... De groepsbegeleider is in ieder geval een erg leuke gast. Hij is getrouwd met een Indonesische en heeft daar een zoontje van 2 mee, ze wonen in Yogjakarta en hij doet voornamelijk Djoser reizen in Azie. Ook al voordat hij haar kende. Ervaren dus en spreekt vloeiend Maleis.

André begint te gapen achter mij, dus ik sluit af.

Dikke kuzzen allemaal!

Oja: Michelle, zou je mijn vraag aan Egidius willen doorspelen? Ik denk dat hij niet op de lijst staat.

Bas: HOE GAAT HET MET MIJN SCHATJES??? Ben al vaak vreemdgegaan met de staartloze scharminkels hier, maar mis ze toch.

  • 26 September 2009 - 16:58

    Guido:

    Wellicht is een bezoek aan het Tropenmuseum minder riskant, dan een dergelijke reis te maken door gebieden waar mensen worden opgeleid om andersdenkenden te vermoorden :).
    Ik had je vraag van 24-9-2009 al aan Egidius doorgespeeld. Wellicht heeft hij deze e-mail niet ontvangen of heeft hij jou op je e-mailadres beantwoord?
    Veel plezier, blijf positief en geniet!
    Je vader

  • 26 September 2009 - 19:57

    Bas:

    Het gaat allemaal goed met je lieverds, Helga.
    Ze zijn niet uitgedroogd of verhongerd, verre van dat, en ze worden steeds huiselijker.
    Op dit moment zit Wicky zich op mijn tas te wassen en Zwelg heeft zich achterdochtig achter een stoel verstopt en slaat alles gade. De vraag of ze nog iets aan jullie te melden hadden is keurig op kattenmanier genegeerd omdat een vuiltje op de grond interessanter was.
    De talibannetjes zijn hier toch een stuk aardiger.
    Ik zal kijken of ik een camera kan regelen zodat beeldmateriaal e.e.a. kan bevestigen. :)
    Tot de volgende update!

  • 27 September 2009 - 10:42

    Helga Ten Berge:

    @ Bas: kijk eens in de linkerkast in mijn kamer. Op een grijs gewolkte pan liggen 2 doosjes van camera's. In 1 ervan zit nog een camera. (lang verhaal...) Die kan je wel gebruiken, vraag me alleen af of de geheugenkaart er nog in zit. Misschien in het andere doosje?
    En batterijen, gewoon AA, liggen in een la onder mijn PC.

  • 28 September 2009 - 16:10

    Linda:

    Ik heb gewoon heel aso ( net als jullie :) ) bijna een maand vakantie!
    Komen jullie d'r weer mooi onderuit om niet mee te hoeven klussen, want d'r is genoeg te doen. ( Was een wietplantage )
    Als ik het zo lees ben je straks aan het einde van de reis niet uitgerust, en met een beetje pech nog moslim ook hahaha
    Ik hoop dat A je niet teveel afpeigerd ergens op een berg.
    Veel plezier nog.
    Ps leuke foto's van de kleine schurkjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Indonesie 2009

Rondreis Sumatrta, java, Bali en Lombok.

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2009

Weer thuis!

15 Oktober 2009

Singaraja

12 Oktober 2009

Ubud

09 Oktober 2009

Nog steeds op Bali!

09 Oktober 2009

Bali, Lovina
Helga

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 127140

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 19 November 2018

Afrika 2018

01 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Thailand en Laos

09 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreis China

26 Oktober 2015 - 15 November 2015

Myanmar 2015

27 Oktober 2014 - 16 November 2014

Cuba rondreis met Sawadee

06 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Lesbos

24 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kaprun

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Japan

10 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Zakynthos 2013

29 September 2012 - 21 Oktober 2012

rondreis Kenia,Tanzania en Zanzibar.

26 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Bonaire, Curacao en Aruba

18 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Zakynthos 2011

10 September 2010 - 01 Oktober 2010

Turkije 2010

20 September 2009 - 17 Oktober 2009

Indonesie 2009

20 September 2008 - 16 Oktober 2008

Indochina 2008

Landen bezocht: