Bali, Lovina - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu Bali, Lovina - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Bali, Lovina

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

09 Oktober 2009 | Indonesië, Bali

Gisteren aangekomen op Bali na een lange en intensieve dag.
We waren vlakbij de Bromo krater en hebben eerst eergistermiddag een wandeling door de kratervalei gemaakt waarbij Andr ook naar boven is gelopen naar de kratermond. Ik zag dat niet zitten en de paardjes die je kon huren konden de trap niet op. Daarna eten en vroeg naar bed want we stonden om 3u30 op om met jeeps naar een berg op 2700 meter te gaan waar vandaan je de zon op kon zien komen over de Bromo en de Smeru vulkaan. De Smeru is een stuk hoger en nog actief dus liet af en toe en windje zwavel ontsnappen.
Het was wel mooi, maar om er nou zo vroeg voor op te staan ;-)

Daarna ontbijten en weer de bus in voor en lange rit naar de haven. Lekke verboot op en in en uurtje naar Bali gevaren.
Hier op Bali is het enigszins anders dan op Java en Sumatra. Kleine verschillen: bacon en ham bij het ontbijtbuffet. Overal Hindu tempeltjes, bij het zwembad in het restaurant, bij de receptie. Het is een mooi hotel met een lekker zwembad met lauw water maar koud bier te nuttigen al zittend in het bad. Het is alleen jammer dat onze kamer vlak naast de lokale highway zit waardoor mijn oordopjes weer hun nut bewijzen tegen het brommergeknetter. Het internet is gratis! (Tot A's ongenoegen)

Straks gaan we op snorkeltocht en vanmiddag waarsachijnlijk weer lekker niets doen in het zwembad.
Op de foto's zullen jullie moeten wachten, het is teveel gedoe ze hier te uploaden. Na de vakantie zal kleinerooie@flickr.com weer worden volgestort.

Kusjes!
Helga.

• 09 Oktober 2009 - 08:04

Rob Van Houten:

Goedemorgen hier, ik lees dat jullie nog steeds lekker op pad zijn. Heerlijk hoor, ik hoop dat ook eens met Mar en eventueel T&L te kunnen doen, zo'n verre reis. Alleen die verdomde centen, dus burgers en buitenlui: laat mij een film maken en betaal er goed geld voor. Helga, een zus van Kwast heeft een vierling gekregen, mocht je man nog een verjaardagscadeau van je tegoed hebben is dit misschien een leuk idee. Ook leuk voor Zwelgje en good old Wicky Leandros. Ik denk dat jullie vakantie er trouwens zo'n beetje op zit toch?? Tot in Nederland en groetjes, Rob

• 09 Oktober 2009 - 09:45

Michelle:

haha, ik zei toch dat je gewoon in je bed moest blijven liggen? Ik was zo blij toen ik de verhalen hoorde van Michiel en Maya die wel gegaan waren ("koud! koud! KOUD! KOUD!" en zonsopgang/vulkaan amper de moeite waard...) dat ik lekker in mijn warme bedje was blijven liggen :-).
    Hebben jullie Ketut al gespot? en een lekkere cauppucino of hamburger gegeten bij the seabreeze hotel? (= hotel/restaurant direct rechts van Dolfijnen standbeeld als je uit de zee komt. Geniet van Bali! Er zijn nog wel meer subtielere verschillen dan de Hindutempels en bacon en ham hoor...

• 09 Oktober 2009 - 11:49

Truus:

het ziet er weer heel spannend uit!
    helga, die centr. verw.-affaire lijkt me een simpel bestuurs/commissieleden-beslissing, waar moeilijk een vinger achter te krijgen is!
    jij neemt toch wel apart aaftink?
    maak er nog een mooie week van en wrsch. ben ik er om jullie op te halen; alleen de wekker zetten, kus en knuffel