Weer thuis! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

17 Oktober 2009 | Nederland, Amstelveen

Zit nu maar even achter A's PC terwijl hij zijn tas uitpakt. Als hij klaar is gaan we naar mijn huis om nog even verder te slapen.

De terugreis is goed en bovenal veilig verlopen. Om de familie niet de stuipen op het lijf te jagen heb ik niet geschreven dat de vlucht die we namen van Lombok naar Bali met een maatschappij was die in Europa op de zwarte lijst staat. Waarom is me niet duidelijk geworden. Voor 30 dollar vlieg je zeer comfortabel en ook het vliegtuigje zag er puik uit. Dit in tegenstelling tot de boot waar we van Djoser wel mee terug mochten. De heenboot viel nog wel mee, maar het is toeval wat voor boot je krijgt en hoe vol die zit. Gezien onze ervaringen met de agresieve koffersleurders en het feit dat de bootreis lang en vermoeiend is ben ik blij dat we hebben gevlogen. Zo hadden we nog kans om in Kuta de surfers bezig te zien (Prutsers! Maar misschien was de golfslag niet oké) en een heleboel illegale DVD's te kopen. Die gelukkig niet in beslag zijn genomen op Schiphol.
Voor de liefhebbers: ik heb ICE Age 3 en nog twee leuke kindertekenfilmsfilms. Nu maar hopen dat ze het doen, maar voor 80 ct het stuk kun je best een risico lopen. André heeft er nog meer, maar ik heb geen flauw idee welke omdat ik er een beetje shacherijnig van werd dat hij er zoveel kocht. Ik ben niet zo goed in pokerface opzetten bij de douane en vreesde dat hij er sowieso uitgepikt zou worden, Stond gelukkig geen hond bij de niets aan te geven sectie. Van het laatste geld plus wat euries heb ik een liter cointreau gekocht, en daar geniet ik vast nog meer van.

Het meest gezellige lid van het reisgezelschap (toen ik hem voor het eerst zag dacht ik dat hij halverwege de reis wel in een ravijn zou springen, zo'n depressieve blik had ie) heeft op de laatste dag nog een motorongeluk gekregen. Je kunt daar namelijk brommers huren die minimaal 100 cc zijn en waar je ook daar echt wel een motorrijbewijs voor moet hebben. Had hij niet en hij wilde ook niet echt luisteren naar de dame die wel ervaring en motorrijbewijs had. Dus kleefde hij bumper, remde te laat, besloot zijn voet op de grond te zetten, en heeft z'n knie verdraaid. Eindelijk had ie alle negatieve aandacht waar hij de rest van de reis ook al zo z'n best voor deed. En kon de reisbegeleider de rest van de middag op zoek naar krukken...
Wij zelf zijn redelijk gezond gebleven op de schijterij en de verkoudheid van André na dan. Ook ik bven nu verkouden, maar dat hoort wel bij het weer hier.

Het was een leuke en intensieve reis. Zoveel gezien en gedaan dat het lijkt of het veel langer dan een maand heeft geduurd.
We hadden echt een leuke reisbegeleider. Richard en Kirsten: jullie krijgen weer de groeten terug, hij vond jullie een heel gezellig stel! Deze groep vond hij een beetje bizar, er zaten relatief veel mensen bij die iets raars hadden. En als je dan bedenkt dat wij met +/- 1 derde van de groep door hem wel als normaal werden aangemerkt kun je je voorstellen hoe dat was ;-)

Tries: ik zal voor volgend jaar je aanmelden voor de mailinglist. Vlak vor de vakantie lukte me dat niet.

De laatste kuzzen vanuit Amstelveen!

• 17 Oktober 2009 - 07:27

Richard En Kirsten:

blij dat jullie weer veilig thuis zijn ! Wij zijn tegelijkertijd naar Sri Lanka geweest, lijkt een mengeling van India en Indonesie, wel een aanrader.
    A moet maar elders zijn verzoek indienen, in een meer private setting.
    Wij hebben net zo'n goede ervaring met de reisleider als jullie hadden.Leuke gozer !
    Volgende bestemming ??

• 17 Oktober 2009 - 16:55

Linda:

Welkom thuis!!!

En dan nu weer lekker in je eigen mandje knuffelen met de beestjes.

Groetjes en een fijn weekend, van wat er nog van over is als jullie wakker worden.

Linda & Gerard

• 18 Oktober 2009 - 07:33

Hester :):

Lieve Helga en Andre,

Welkom thuis!!!! Wat zullen de poezen ook blij zijn jullie weer te zien, ook al zijn ze vast verwend bij jullie afwezigheid... Lekker bij komen en veel slapen en tot mails maar weer.

Liefs van, Hester :)