Leuk jasje! - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Helga Berge - WaarBenJij.nu Leuk jasje! - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Leuk jasje!

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

19 Oktober 2013 | Japan, Hiroshima

Gisteren Vanuit Osaka via Kurashiki Hiroshima bereikt. Een klein wonder overigens want wij waren zo ongeveer de enigen die niet wisten dat de vertrektijd vervroegd was van 8u15 naar vijf voor acht. Ik stond net onder de douche toen Harry aan kwam kloppen met de mededeling dat de hele groep op ons stond te wachten. Ik wilde al kletsnat in mijn kleren springen maar A raadde me aan toch maar enigszins af te drogen omdat een minuut vroeger weinig uit zou maken. Ik voelde me wel net zoals in de angstdromen die ik vaak heb voordat ik op reis ga. Te laat zijn voor een vlucht, helft bagage vergeten, zonder paspoort op Schiphol staan... Hijgend en met shampoo in m'n kletsnatte haar bijna huilend in de bus. Die prima op tijd aankwam op het station voor de shinkansen. De reden dat de bus vroeger vertrok was de wens van de buschauffeur...niet van de reisbegeleider.
Dit was sowieso een intensieve dag: hotelbars, metro, shinkansen, shinkansen, kabelbaantjes, lopen...ik weet de volgorde niet meer. Sterker nog, voor Kurashiki hebben we nog een andere plaats bezocht waar een kasteel was, Yokohama? Offe... Nu ja, in dat kasteel was een speelgoedtentoonstelling en de mogelijkheid jezelf te verkleden voor een leuke foto dus dat hebben we dan ook enthousiast gedaan. Voor de laatste foto waren we iets te laat, nu mocht alleen André als shogun. Dat verkleedpartijtje was ook best ingewikkeld.

In Kurashiki waren oude pakhuizen te zien rond een kanaaltje. Heel mooi. Mijn oog viel echter op de kledingwinkels. Gebied staat ook bekend om zijn textiel las ik pas later. De kleding was wel erg geschikt voor de tut in een muesli-jurk, maar van goede kwaliteit, mooie kleuren en ook wel prettige modellen. Ik heb er een broek gekocht van aan elkaar genaaide tie-dye lapjes. Hele dikke stretchstof, voelt als een heerlijk warm zacht vachtje. Als ik meer tijd had gehad was ik helemaal losgegaan. Ze hadden er ook op het oog nogal lompe schoenen, toch met leuke details en die zagen er ook al zo comfortabel uit. Als ik het moet omschrijven zou ik zeggen heksen-Efteling-sprookjes kleren en schoenen in natuurlijke kleuren. Ik hoop nog een en ander tegen te komen voordat we weer naar huis gaan.

Ondertussen was er nog veel consternatie in de groep. Ton had zijn camera in de shinkansen laten liggen. Knap, een dag ervoor lag die nog in een gewone trein maar zag ik dat toevallig net op tijd. Harry is na veel gedoe en met hulp van een dame van de tourist info dezelfde avond nog doorgereisd naar Hakata om de -gelukkig gevonden- camera op te halen. Duur grapje voor Ton, ritje heen en weer met shinkansen ad ongeveer 150 euri...

Nadat we onze spullen op de hotelkamer gedumpt hadden in Hiroshima wilde André nog even winkelen, voor het ontbijt van vanmorgen. Lopende langs de etalage van Emporio Armani zag hij een leuk jasje hangen. Tot halverwege het bovenbeen, mooi patroontje erin. Even gaan informeren. Helaas moest de jas uit Tokio komen, maar dat kon best. Koste slechts een slordige 3,5 duizend euro...vonden we toch iets te wild voor een souvenir ;-)
Daarna gegeten in het hotel, prima deal en lekker ook nog. Willeke en Ton schoven bij ons aan, gezellig mee gepraat en ook nog een biertje van ze gekregen.

Vandaag naar een eilandje voor de kust van Hiroshima geweest. Was weer een bijzondere tempel in het water en dergelijke.
Terug in Hiroshima als ontbijt voor morgen ons (weer) bezondigd aan een rosbiefsalade van de versafdeling. Ach, het is vakantie. En zo erg is het nu toch ook weer niet, slechts een euro of vijf per ons? Voor ernaast een verse fruitsalade ananas, grapefruit en druif. Voor de zekerheid ook maar een bakje meloenstukjes. En een fles wijn, maar die is vóór vanavond. Voor het ontbijt hebben we nog whisky, cola en melk. En oploskoffie. Oja, ook nog een knoflookstokbrood. We vallen hier geen ons af, we komen moddervet terug.
Straks uit eten met een deel van de groep, ik ga aan de sushi en sashimi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helga

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 653
Totaal aantal bezoekers 127068

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 19 November 2018

Afrika 2018

01 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Thailand en Laos

09 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreis China

26 Oktober 2015 - 15 November 2015

Myanmar 2015

27 Oktober 2014 - 16 November 2014

Cuba rondreis met Sawadee

06 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Lesbos

24 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kaprun

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Japan

10 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Zakynthos 2013

29 September 2012 - 21 Oktober 2012

rondreis Kenia,Tanzania en Zanzibar.

26 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Bonaire, Curacao en Aruba

18 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Zakynthos 2011

10 September 2010 - 01 Oktober 2010

Turkije 2010

20 September 2009 - 17 Oktober 2009

Indonesie 2009

20 September 2008 - 16 Oktober 2008

Indochina 2008

Landen bezocht: