Pangadaran (ofzoiets) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu Pangadaran (ofzoiets) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Pangadaran (ofzoiets)

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

01 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Allereerst: wij leven nog en hebben niets gevoeld van de aardbeving die ook wel heel ver hier vandaan is. Diverse groepsleden zijn ongerust gebeld door familie en de reisbegeleider werd gebeld door de wereldomroep waar hij vroeger voor heeft gewerkt voor een verslag van iets dat hij niet heeft meegemaakt. Wij zijn wel in dat gebied geweest overigens, 4-5 dagen geleden. De reisbegeleider heeft daar met andere groepen wel bevingen meegemaakt waarij ze een paar keer 's nachts in hun ondergoed het hotel uit moesten vluchten. Ook hebben wij daar door een kloof gelopen waar een andere groep een keer een sprintje moest trekken om niet onder een aardverschuiving te raken.
Of we hier wel veilig zijn is de vraag. De evacuatieroutes bij een tsunami zijn in ieder geval helder aangegeven en verblijven op 2e verdieping van het gebouw waarvandaan we vast op hulp kunnen wachten.
André is vandaag jarig en heeft na 3 nachten grotendeels op het toilet en onder de douche doorgebracht te hebben toch maar besloten antibiotica te gaan slikken. Het werd nogal vermoeiend voor hem.
Willen de farmaceuten onder jullie zo lief zijn om te checken of 2 x daags 500 mg ciproxin gedurende 5 dagen niet al te heftig is? Lijkt mij weer zo'n olifantendosis. A is wel een grote vent, maar toch...
We kregen een stripje van de reisbegeleider wiens vrouw apotheker is en hem voorziet van dergelijke noodmedicatie. Hij heeft ook reispillen waar je van gaat trippen en in slaap valt. En dat terwijl op drugs hier de doodstraf staat ;-)
Naast de lichamelijke ongemakken gaat het ons goed. André is voornamelijk 's nachts ziek geweest dus we hebben toch wat van Jakarta kunnen zien. Ook is het gelukt David te ontmoeten en werden wij luxe per auto + chauffeur (van David's vriendin) door jakarta gereden. A moest wel terug naar het hotel voordat Jessie (D's vriendin) arriveerde, maar ik heb haar nog kunnen ontmoeten.
Via Bandung (gistermiddag, weinig van gezien omdat A wel erg pipsjes zag) en per trein aangekomen aan de kust. Hier zitten we wel lekker! Hotel met zwembad en de zee vlakbij. Is wel gevaarlijk om er te zwemmen, te sterke stroming. In een Zwitsers restaurant een bruine boterham met kaas gegegeten. Het is dat ik er zo'n zin in had dat het wat tegenviel. Van dat Duitse stevige zuurdesembrood met een vreemd soort kaas, maar wel eens wat anders dan nasi goreng dat we hier als ontbijt, lucnh en diner eten ;-) Nee hoor, valt best mee: we eten ook wel eens saté!
Bas: bedankt voor de foto's van mijn schatjes! Ik had je moeten waarschuwen voor dat touwtje ;-)
Liefs,
Helga.

• 01 Oktober 2009 - 10:08

Ilse En Guido:

Allereerst fijn te horen dat jullie niets van de aardbeving gevoeld hebben. We hebben wel nauwlettend het nieuws gevolgd maar zagen dat jullie niet op Sumatra zitten. Hopenlijk gaan verdere bevingen ook aan jullie voorbij! André: van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hopenlijk gaat het weer wat beter met je!

Hier alles goed en we wensen jullie nog een fijne en hopenlijk rustige vakantie toe!

Liefs en groetjes,
    Ilse, Guido, Fleur en Margo

• 01 Oktober 2009 - 10:12

Rob Van Houten:

André gefeliciteerd met je verjaardag. Helga verwen die grote vent van je! Verder beterschap, genieten geblazen en heelhuids thuiskomen. Groet, Rob.

• 01 Oktober 2009 - 10:16

Bas:

En André, gefeliciteerd! (d'oh!)

• 01 Oktober 2009 - 10:16

Myronne:

He Helga,

Kan prima hoor Cipro 500, 2d1t. Er wordt ook wel 750 2 maal daags gegeven....

Nog veel plezier!

• 01 Oktober 2009 - 10:27

Edith:

Hi Helga,

Vervelend dat André zo ziek is geweest, gaat t al beter met hem?
    Geef hem maar een dikke verjaardagskus van me en jij krijgt er ook een ;-)

Leuk je verhalen te lezen, geniet lekker en hopelijk kunnen jullie de reis veilig voort zetten!

Liefs van Edith

• 01 Oktober 2009 - 10:42

José:

Hoi André & Helga,

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!

liefs José & de rest XXX

• 01 Oktober 2009 - 11:01

Monique:

Hoi Helga en Andre,wat een opluchting te horen dat alles oke is met jullie.Andre, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je maag het inmiddels aan kan om te vieren.Ik wens jullie nog een hele fijne reis verder, groetjes van Monique

• 01 Oktober 2009 - 14:29

Hester :):

Lieve Helga en Andre,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en meteen ook maar even beterschap er achter aan!!! Verwen elkaar maar met alles wat je om je heen kunt vinden en blijf vooral genieten!!!

Liefs van, Hester :)

• 01 Oktober 2009 - 19:12

Chris:

Proost, op jullie gezondheid en geluk! ....en neem een Bintang, ik trakteer ;-)

• 02 Oktober 2009 - 09:17

Francis:

Gelukkig dat jullie geen erg in de aardbeving hebben gehad. We zaten wel een beetje over jullie in in de apo. Wat jammer dat Andre ziek is geworden,duimen dat ie snel beter is. Geniet van alles, nog heel veel plezier, liefs Francis

• 03 Oktober 2009 - 15:02

Chris:

Als jullie in Yogya zijn vergeet dan niet "geplak" te proeven uit een van de snoepwinkels op Jalan Marlioborough. Heerlijke zoete cocos snoepjes.

JalanJalan