Regen, aardbevingen, tsunami's et. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu Regen, aardbevingen, tsunami's et. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Regen, aardbevingen, tsunami's et.

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

02 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Bedankt voor jullie felicitaties, ik geef ze door aan A die nu zit te kraken, pokeren, hartenjagen, of zoiets. Ook zal ik hem aansporen dan toch maar de hele kuur ciprox van 5 dagen af te maken ondanks dat ie zich al een stuk beter voelt.Bedankt voor je snelle reactie Myronne!
Het eerste bier is er alweer in gegaan gistermiddag, maar er komt nu in tegenstelling tot de dagen ervoor erg weinig uit. Dat kunnen toch niet die 2 caps loperamide met vervaldatum 1997 zijn geweest ;-) ?

Vanmorgen zijn we naar het postkantoor gezwommen. Degenen die nog een kaart van ons gaan ontvangen: excuus voor de waterschade! Wij waren net iets natter dan de kaarten ondanks de nieuwe dure poncho's van de Xenos. Sinds gisteravond 9 uur regent het ononderbroken. Vandaag zouden we een tocht per fietstaxi's door diverse kampongs doen waarbij we zouden zien hoe krupuk, tempeh, tahoe etc. gemaakt wordt. Als afsluiting een boottocht in een canyon in waar we in een grot konden zwemmen. Maar ja, alles staat onder een laag water en kleding voor morgen droog krijgen is ook een kunst. We hebben dus maar voor passief vermaak gekozen door te Bintang kaarten en rookinternetten. Hoewel je hier wel mag roken laat ik het toch maar, het toetsenbord is ingewikkeld genoeg.
Ook ben ik een beetje moe door een nachtmerrie van vannacht. Ik droomde dat ik wakker werd van een schuddend bed en me pas laat realiseerde dat het een aardbeving was. Ik naar buiten, maar zonder kleren. Weer terug in hotelkamer die uiteraard aan het eind van een lange gang lag. Hoewel de droom goed afliep, veilig buiten het hotel, werd ik toch badend in het zweet wakker. De hele kamer gecheckt op dingen die verschoven waren, naar buiten om te checken of er niemand op straat stond, en aan de rand van het bed gaan liggen. Tussen onze bedden in hangt namelijk een enorm groot en zwaar schilderij dat bij een aardbeving toch minstens een hersenschudding veroorzaakt als het geen onthoofding is.
André durfde ik niet wakker te maken omdat hij eindelijk eens lekker sliep na 3 doorwaakte nachten. Duurde wel een uurtje voordat ik weer in slaap viel...

Morgen vertrekken we weer lekker vroeg, om 7 uur, richting Yogjakarta. Eerst rijden we naar de Borobudur, die volgens de reisbegeleider juist bij regen erg spectaculair schijnt te zijn wegens waterspuwende koppen. Toch hopen wij op mooi weer!

Kuzzzen,
H.

• 02 Oktober 2009 - 10:43

Rick:

Heftig.
    Moet je al een hoofddoekje dragen?
    Dat begrijp ik nl. uit alle nieuwsmedia hier in dit land. :)

Nog feli's voor Dre.

• 03 Oktober 2009 - 12:15

Truus:

lieve helga,

ik ben wel schandalig laat met reageren, maar als excuus moet ik aangeven dat m'n pc. gek doet!ik kreeg nu 3 van jouw mails in één keer!
    als andré 't nog wil horen toch nog van harte!
    vandaag is hier de herfst in volle omvang begonnen:storm en vooral koud,brrrrr.
    hoop dat jullie nog erg genieten en ga je nog naar ketut?
    liefs en dikke kus

• 03 Oktober 2009 - 15:25

Ineke (Indochina):

Haa die Helga!

Van mij een laat berichtje: 'kzat voor mijn studie weer een paar dagen aan de andere kant van de wereld (Groningen) en kon om duistere redenen niet bij mijn webmail.

How is life? En hoe gaat het met die 7 meter darmkanaal (van kop tot anus: hahaha!) van A.?

ciprofloxacin (Ciproxin), tabletten van 500 mg, 2 x daags is helemaal volgens het boekje. Gaat de diarree met antibiotica niet over, dan is het waarschijnlijk parasietendiarree.
    Daarvoor heb je nodig: Fasigyn of
    metronidazol: beide in dosering/tabletten van 500 mg. Dosering 1-maal 4 tabletten gedurende een paar dagen.

Met ORS en het plaatstelijke biertje én een romantische serenade van jou erbij kan je A. zonder medelijden zó die Borobodur weer opjagen!

Heel veel plezier en groetjes aan jou en A. En vergeet ondanks de regen vooral niet vreselijk te genieten!

Ineke

• 04 Oktober 2009 - 18:38

Michelle:

Mijn excuus is een tijdverslindend blauwogig zeer schattig monster dat mij in zijn greep houdt en weigert mij te laten computeren :-(
    maar ik lees je wel hoor!