ziek? - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Helga Berge - WaarBenJij.nu ziek? - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

ziek?

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

14 Juni 2013 | Griekenland, Zákynthos

Gister om half tien in bed gekropen en tegen tien lezend in slaap gevallen. Paar keer wakker geweest met droge bek en rond achten wakker met keelpijn. Nou was ik al vertrokken uit A'dam met eeb snotneus, hier ter plekke overgegaan in taai groen bijna niet uitsnuitbaar slijm, toch had ik dit niet verwacht. Gelukkig is het buiten zo warm dat ik daar mijn verhogingsvlagen aan kan wijten.
Nu zonder een liter water bij zich te steken wilde A weer een stukje lopen, zo liep ik nog met goede moed de berg op voor een wandelingetje van minder dan een kilometer. A vond een sluiproute over griezelige uitglijsteentjes en kwam ik volkomen uitgeput terug in onze villa. Gelukkig had A enorme trek in gyros en zijn we met de auto naar Volimes gereden alwaar we tijdens het eten uitzicht hadden op de afscheidsmusical van de plaatselijke lagere school met het thema 'very old Greek movies'. Grappig om de baardige gejurkte priester lampjes op te zien hangen begeleid door keiharde popmziek met de tekst 'you've got to smoke weed all day'. Ik nam aan dat hij het niet verstond. De musical zelf was niet over over naar huis te schrijven, de cafehoudster ertrouwde ons toe erg blij te zijndat de school nu drie maanden dicht zou zijnzodat zij tenminste eens uit kon slapen ipv gewekt door schoolbel en gillende kinders. Ging de schol to mijn huis ook maar drie maanden dicht!
Het plan voor vandaag was een trip rond het eiland maar A maakt nog weinig tot geen aanstalten onder de douche te stappen. En ik heb nog wel zo'n leuke scenic route uitgestippeld waar zelfs een wandeling rond de top van eiland bij zit! Aha! Hij sluit cc af onder de uitroep: ' Zo' douchen!' Ben benieuwd hoe ver we komen vandaag, hopelijk niet alleen naar een supermarkt om proviand in te slaan.

• 14 Juni 2013 - 20:13

Helga Ten Berge:

Scenic route was niet zo scenic als wij verwacht haddeen, maar zo hebbben we de andere kant van het eiland eens gezien. Via Lethakia, waar we een bezoek brachten aan het olijfolie museum en Andre knoflookolie (hadden ze twee jaar geleden nog niet, evenmin als olijfolie met bittere sinasappel) kocht, doorgereden naar Kalamaki. Daar ons stamrestaurant Georgia's bezocht zodat A om half vier aan oma's stoofpotje zat. Ik aan een crabcocktail zonder crab, niet vies maar wel raar. Helaas niet via een bezoek aan the Garden of Eden (bij de weg er naartoe zei A: 'nah, geen zin. Die kittens leven toch niet meer. ) door naar Zante en terug naar Nergenshuisjes. Ja, we hebben het maar druk op vakantie.

• 16 Juni 2013 - 14:39

Truus:

goh, wat jammer om toch nog ziek te worden; gebeurt overigens wel vaak bij (eindelijk) ontspanning....
    gelukkig kan de zon en de warmte de genezing versnellen(?).

laat a een beetje rekening met je houden en dan gaat alles hopelijk goed!

ik wens jullie nog een heerlijke week toe zonder tegenvallers en kom lekker bruin en uitgerust terug.

XXtruus