owkee...beetje saai... - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Helga Berge - WaarBenJij.nu owkee...beetje saai... - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

owkee...beetje saai...

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

17 Juni 2013 | Griekenland, Zákynthos

Vandaag hadden we een drukke dag in de planning. Een of ander klooster bezoeken (kennelijk maandag gesloten), de hoofdstad Zante in (alleen 's morgens en na zessen 's avonds winkels open, en wijn proeven na wijnmuseum annex fabriek te bekijken.
Bij het klooster hebben we wel naar binnen kunnen gluren, het zag er mooi uit. Maar daar rijden we niet zo'n takke-eind voor. In Zante een giromaat geplunderd (er is hier wel weinig te doen maar dat kost gek genoeg wel geld) en een pita gyros half weggekregen. A kreeg ook nog een tonijnsalade binnen. Erg knap vond ik dat. Vlka voor het klooster hadden we namelijk al een souvlaki met patat weggewerkt.
Naast de gyrosbar zat Euroland. Aangezien het zo ongeveer de enige geopende winkel was en wij dol zijn op rare onnuttige koopjes zijn we er maar los gegaan. Ik heb ook maar een fornuispercolator. Gekocht voor een derde van de prijs van die van Andre. Hij vond er reserve rubbertjes voor de perco en hoopt dat die van mij na het eerste gebruik uit elkaar valt :-) . Voorts was de buit: nagelak in gebroken groen (breekt op de nagel), paarlemoer, anti-insectenwierook-spiralen, bandenplakset, oogschaduw, sleutelhangers, oordopjes', batterijen en een haarband. Helemaal gelukkig het pand verlaten. Even verderop vonden we nog een goedkope sigarettenschuur. De shag met de mysteriueze naam Black Devil voor A was niet echt goedkoop, maar hij kocht het toch. Gemaakt in Holland, waar vraag je je dan af.
Door naar de wijnboer. Wij hoopten op een rondleiding maar daar hadden ze duidelijk geen zin in. Wel mochten we zelf rondkijken. Nou, heel boeiend. Ze waren zelfs nog aan het werk. Van die grote 20 literzakken voor in de doos klaar aan het leggen. Ook kwakte iemand flessen in dozen. Ja, kwakken, het ging er niet zachtzinnig aan toe. Bij Gods gratie mochten we ook nog proeven. We waren niet onder de indruk maar kochten tochmaar twee flessen van de minst vieze. Goedkoper dan in de super namelijk..

Maar goed, we waren er weer eens een dagje uit. Ik vroeg me opeens af wat voor spannende dingen we normaal mee maken op een zonvakantie. Kwam tot de conclusie dat dit meestal erg weinig is. De vorige keren op Z huurden we fietsen, dat houd je meer bezig. En er waren KITTENS bij het huisje die ons adopteerden. Nu komt er af en toe een wilde felix langshollen die niet bepaald zit te wachten op een knuffel. En hebben we een huurauto, wel blij mee want moet er niet aan denkendat ik in deze omgeving berg op en af moet fietsen. Vind het met de auto al eng, vandaag mezelf overtroffen met hellingproef achteruit omhoog inparkeren. Gelukt hoor, maar na de super wilde A graag weer rijden omdAt ie bang was de boodschappen alvast gekookt thuis te krijgen. Ik maar denken dat ik goed en zuinig reed :-) . Het was ook wel extreem warm vandaag, zag ergens langs de weg 36 graden maar dat was vast overdreven.

Morgen maar eens voorzichtig proberen een dagje bij het zwembad te gaan liggen. Onder de parasol, naast de wifi mast. Of zou je dan pas echt snel verbranden?

• 17 Juni 2013 - 20:02

Antoinette:

Weer heerlijk om je reisverslag te lezen. Helaas ook herkenbaar. Maar met een reisgids wel vaak te voorkomen. Geniet van het zwembad! Xxxx Antoinette

• 17 Juni 2013 - 20:59

Helga Ten Berge:

Er is ook in reisgidsen weinig te vinden

• 17 Juni 2013 - 23:11

Michelle Ten Berge:

Zonvakanties zijn toch ook bedoeld om vnl naast je zwembad te liggen met een boek ipv zelf iets mee te maken? Niks mis mee hoor. Ik mis het zelf enorm :-(

• 18 Juni 2013 - 06:01

Richard:

Geniet van je rust, ook al krijg je er wel erg veel van, in zo'n korte tijd ;)

• 19 Juni 2013 - 19:50

Miriam:

He ontdekkingsreiziger,

Ggeweldige reisverslagen om te lezen. Fantastisch dat het aloude Griekenland geen spat veranderd in twee dedecennia. Wij zitten voor drie dagen in de Efteling en gaan nu onderweg naar Klaas Vaak voor het slaapverhaaltje. Morgen weer fris in die kotsattracties. Heb daarna wel massages nodig vanwege spierkklachten.
    Geniet en blijf gezond. Fijne vakantie en tot mails.

Miriam en family

• 20 Juni 2013 - 21:27

Truus:

dag lieverdje,

sorry, dat ik niet even gereageerd heb!
    was zelf vorige week 2 dagen met marianne op stap naar deventer en zwolle.
    erg veel leuks gezien en gedaan en daarna thuis weer lekker bijkomen....
    gelukkig hadden wij toen goed weer en hierin nh ook wel; vanaf morgen wordt het slechter, maar dit is nu eenmaal nederland!
    ook al is 't daar op zak.wat saai, geniet v/d zon en 't zwembad en anders eten/drinken(?)

tot vlg. week, kus, truus