Griezelig stil - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Helga Berge - WaarBenJij.nu Griezelig stil - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Griezelig stil

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

11 Juni 2013 | Griekenland, Zákynthos

Heb ik net André's IPad gejat (werkt toch iets sneller dan mijn cherry tablet) wil ie 'm terug om te kunnen candy crushen. Ik zit nu dus in een ignore da man That makes the breakfast mode...dat begrijpen jullie.
Vandaag goed lang geslapen, in bad geweest ( heb ik thuis niet), de schoonmakers in de weg gezeten (vraag me af wat wij nu in 1 dag zo kunnen hebben laten vervuilen, maar zelfs de kranen werden opgepoetst en ik werd gewaarschuwd dat mijn tosti klaar was), en toen maar een stukje gaan rijden. Wij zitten in het noordelijke deel van het eiland waar eigenlijk niets is. Gister al naar het haventje geweest, zeg 1 keer haventje en het is weg, en in een ander stipje op de kaart een gyrosje kunnen scoren, maar dat is het wel zo'n beetje. Wij zochten dus een supermarkt. En kwamen terecht bij dezelfde als waar we gister waren, zo'n 28 km hier vandaan. Om niet elke dag het milieu te vervuilen hebben we dus maar groot ingeslagen.
Vanavond aten we enorme karbonades met aardappels en bietensalade. Later deze week staat er pasta en gehaktballen op het menu. Het is ons gelukt de slager gehakt te laten draaien door het apparaat aan te wijzen dat dat doet. Er zitten wel wat restaurants in de buurt, dat dan maar voor de afwisseling.
Ik krijg de indruk dat wij de enige gasten zijn, het stel met kind dat er gister nog was lijkt verdwenen. Bij volledige bezetting zou het hier ook rustig zijn want er staan maar vier villaatjes. Gelukkig heb ik veel te lezen en van mijn internetverslaving kom ik ook wel af want A wil NU zijn IPad terug!

• 11 Juni 2013 - 21:50

Carin:

Hai die Helga en André, veel plezier daar en niet te veel rondrijden hoor. uiteindelijk ziet alles er hetzelfde uit, maar de stranden, die waren daar echt heerlijk! En vooral eten bij echte Grieken dus NIET aan de boulevards!!!! ronduit smerig gewoon. Gewoon ff kijken waar de Grieken zelf 's middags eten en daar is het beste plekje. Helga, wil jij voor mij die heerlijke Griekse olijven, feta, pepers, roomgebak etc proeven en mij zeer gedetailleerd mailen hoe heerlijk dat allemaal ook al weer smaakt!!! Haal ik Jeroen over om snel weer samen terug te gaan (ergens, als we nog geld overhouden haha) Fijne tijd samen en lieve groet, Carin

• 11 Juni 2013 - 22:13

Anne:

Het kan nooit griezelig stil zijn als Andre de hele tijd Candy Crush met geluid speelt...

Maar geef voor de zekerheid nog een keer door waar jullie zitten. Als jullie dan ook verdwijnen weten we vanaf waar we moeten zoeken ;-)

• 11 Juni 2013 - 22:27

Michelle Ten Berge:

En als je het te stil vindt bedenk je dan maar een rondrennende Roemer die de hele tijd vraagt "wil je met me spelen?"

Zucht....

JALOERS!!!!

(Zelfs in dit internetcafé nu de kindren slapen heb ik geen rust want er staat hier een of andere takkeherrie dreundreun op, aaaaarghhh....)

• 11 Juni 2013 - 22:27

Michelle Ten Berge:

Ps ik zal nu mijn best doen op mijn wbjn verslagje, want ik loop nog wat achter ;-)

• 11 Juni 2013 - 22:44

Helga:

Waar wij preciex zitten...het heeft geen adres...hence twillight zone. Mikro nisi? In de buurt van Varvara en Askos. Na het plaatsje Katastari (door ons liefkozend kattenstaart genoemd) rept dd routebeschrijving over een witte caravan in de ene en een blauwe in de andere bocht. Dat wij het vonden maga een wonder heten. Update:A heeft ons gevonden via google maps, het bestaat dus echt.

De feta smaakt nog steeds top. Dat lekkere zoute in combi met tomaten die de zon hebben gezien en de komkommer, ui. Niets meer aan doen, beetje olie en azijn en peper. De ingelegde peper is het niet helemaal voor mij, maar komen we vast nog tegen. In het piepkleine haventje zit een visrestaurant, het rook daar heerlijk maar daar heeft A een andere mening over :-) . Ook schijnt er een goed restaurant in de buurt te zijn, volgens een recensie van voorgangers. Van de honger zullen we sowiexo niet omkomen. Er staat een killer tsatsiki in de kk. Bij gebrek aan een rasp met komkommer julliene en fijngesneden knoflook. De griekse yoghurt isa ook zonder dat een genot voor de tong. Het is maar goed dat we het zwembad voor onszelf hebben, zo hoeven we niemand te choqueren met onze lijven. (En knoflookdampen)

• 12 Juni 2013 - 05:59

Richard En Kirsten:

Klinkt allemaal voortreffelijk, Helga !
    Het water loopt me in de mond, goed beschreven....

Lekker voluit relaxen, en groetjes aan André.

• 12 Juni 2013 - 10:56

Truus:

lieve helga & andré,

ik sluit me bij michelle aan: ook jaloers, maar ik gun jullie wel zo'n paradijsje van harte!
    hopelijk is het niet al die tijd zo stil en komen jullie nog wat aanspraak tegen(?)
    over het eten valt alvast niet te klagen; gelukkig houden jullie van die griekse geneugten waar ik weer niet zo dol op ben....
    in ons internationale hotel op kos was genoeg keuze in ander "voer".

blijf genieten van alles, dikke kussen tr.