Streepjespyijama - Reisverslag uit Tokio, Japan van Helga Berge - WaarBenJij.nu Streepjespyijama - Reisverslag uit Tokio, Japan van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Streepjespyijama

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

06 Oktober 2013 | Japan, Tokio

Lig heerlijk in mijn bedje, gehuld in een door het hotel verstrekte blauwwitte streepjespyijama (Blijf moeite houden met dat woord, gelukkig is dit geen diktee) Stel je hierbij een overhemd voor met driekwart mouwen maar dan zo lang dat het bij mij tot op m'n enkels valt. Ik hoop dat André zo ook zijn exemplaar aantrekt zodat ik er een foto van kan maken, hem staat het vast veel beter ;-) (zijn reactie: maak maar lekker een foto van jezelf, tsssssssk")

Vlucht van Hong Kong naar Tokyo was ook goed te doen hoewel de man met de hamer toen wel langs kwam. Eerst ging A onder zeil en daarna kon ik me over twee stoelen uitstrekken. In de busreis van een uur naar het hotel was het stuiteren van mijn hoofd tegen het raam hetgeen dat me telkens wakker schudde. Bij aankomst zijn we direct naar de supermarkt t.o. het hotel gegaan, hebben kant er klare sandwiches gehaald -die ongelogen erg lekker waren- en ook fris, water en melk. Daarna moesten we ons met de groep melden voor de uitleg van reisbegeleider Harry. Lijkt me wel een geschikte man. Had keurig voor iedereen een mapje samengesteld met een verhaal uit de VK van april over Fukuoka, metro- en treinplattegronden en niet te missen zaken gedurende de hele reis.
Wat erg grappig was dat hij vroeg aan een ober om de drankjes op te nemen, één van de mensen een biertje bestelde, Harry aangaf dat het op één bonnetje moest waarop ober wegliep. Harry lulde maar door terwijl ik achter hem een barman biertje na biertje zag tappen. Ik wist vrij zeker dat niet iedereen bier wilde. Harry greep op tijd in, toevallig waren er evenveel biertjes getapt als liefhebbers. Vijf. Daarna kwam bijna elk drankje in vijfvoud. Wat een overschot aan rode wijn opleverde. Nu ja, ik heb mijn witte wijntje gekregen, goed zo. Het duurde alleen erg lang. Tussendoor kwam een andere ober bijna wanhopig langs met een menubord, dat wilde hij graag tussen het verhaal van Harry aan ons vertellen. Terwijl ik op de bar die 5 bier, cola, rode wijn, witte wijn resp. dood zag slaan, lauw worden, verdampen etc. Ik hou het er maar op dat wij bepaalde beleefdheidsregels hebben geschonden en dat de bediening niets raars deed ;-)

Morgen gaan we lekker klassikaal achter Harry aan om de grootste vismarkt ter wereld te bezoeken, aansluitend sushi te eten, en dan naar een groot winkelcentrum. Daarna mogen we het naar het Djoser credo "vrijheid blijheid" verder zelf uitzoeken. Denk dat dit wel lukt, ik voel me tot nu toe wel op mijn gemak. Hoop dat ik niet verdwaal want de taal is nog wel een probleem gezien het drankjesincident.

• 06 Oktober 2013 - 20:46

Bir:

Klinkt heerlijk! En stiekem hopen we natuurlijk toch op n fotootje van de pyjama ;))