Kattenbordeel, hemelboom, lampionnetjes en yogi... - Reisverslag uit Tokio, Japan van Helga Berge - WaarBenJij.nu Kattenbordeel, hemelboom, lampionnetjes en yogi... - Reisverslag uit Tokio, Japan van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Kattenbordeel, hemelboom, lampionnetjes en yogi...

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

09 Oktober 2013 | Japan, Tokio

De katten waren nog niet klaar met het lakken van hun nageltjes en het stylen van hun vacht toen we aankwamen dus eerst zijn we op zoek gegaan naar batterijen voor mijn camera. Mijn lader blijkt het hier niet te doen. Oorzaak nog niet helemaal helder maar het lijkt erop dat het kreng minimaal 120 volt nodig heeft en hier is het max 110.
Van te voren hadden we bedacht dat de kattenbar een soort bordeelervaring zou zijn en dat de poezen en katers af zouden dwingen dat je een flesje kattenmelk voor heel veel Yen voor ze kocht voordat ze zich lieten aaien. Het viel mee al was de prijs die je er betaalt voor een consumptie iets hoger dan we gewend waren en mag je maximaal een uur blijven. Het was een leuke ervaring. Sommige poezels lieten zich makkelijk aaien, andere zich zelfs op pakken en een enkele kat verschool zich hoog uit het zicht of in een kattenklimtoren.

Na het bordeel togen wij naar de Sky Tree, die naar het zich laat aannemen de hoogste toren ter wereld is. André's teleurstelling was groot toen bleek dat we er niet in mochten wegens te harde wind. Het waaide ook best wel, heerlijk in die warmte, maar A vond het een kulargument omdat zo'n gebouw toch gebouwd is op een beetje wind. Nu ja, viel niets aan te doen.
Onderweg een Franse stijl bakker tegen gekomen, een knoflook en een gewoon brood gekocht en dit aan de rivierbedding genuttigd.
Daarna op weg naar de oudste boeddhistische tempel in Tokio waar ze ook meteen de grootste lampionnen hadden. Ter plekke samen geschud aan de cilinder met geluksstokjes en op nummer 18 uitgekomen. "The cloudy sky will get more and more clear and the moon will appear. The linen robe turns into A green one. (Toeval wil dat ik vandaag helemaal in het groen gekleed was) What you've been troubled for A long time will soon begin to fade away. Your virtue and happiness will reveal themselselves" * Your wishes will be realized. * A sick person will recover. * The lost article will be found * The person you are waiting for will come. * Building A new house and removal are good. * Making A trip is good. * Marriage and employment are all good. De tweede zou ik graag bij deze doorgeven aan Vanessa, ze weet wel waarom. (Knuffie meis) De laatste drie zijn volgens mij speciaal voor A en mij ;-)

Via een jaren vijftig amusementspark en een straat vol keukenartikelen een metrohalte gevonden en naar een andere wijk getogen: Shibuya. Hier het grootste zebrapad van de wereld op de foto gezet en onze ogen de kost gegeven omdat in deze wijk de hipste Japanse jongeren rondhangen. Wij waren echter best moe en toch te oud om hip te zijn dus we hebben elk een halve liter Starbucks (resp. Cappuccino en café latte) gehaald en zijn het yogibearpark in gedoken. Het heet anders maar ben te moe om het op te zoeken. Heerlijk de schemering over ons heen laten komen op een bankje. Daarna na een tussenstop bij de Mac (niet bepaald mijn favo tent, maar A had troostvoedsel nodig na zijn teleurstelling over de Sky Tree. Dit ging nog fout ook. Wij vroegen om mayo bij de friet, dit leek te lukken...maar resulteerde in een big Mac zonder saus ;-) ) met de trein weer terug naar Mita. Morgen naar Matsumoto.

Later die dag /nacht:
Net bijna badend in het zweet wakker geworden uit een droom.
Ik was op vakantie in Griekenland. Met André, maar ook met een combinatie tussen Gordon en Gerard Joling. Met GeerGoor deelde ik een kamer. Wij reisden voor 1 dag door naar een andere plek en zouden dan weer terug komen dus vooral GG had een deel van zijn bagage ( was die te drogen hing) achter gelaten.
Bij terugkomst zag ik dat de balkons van ons appartement vol hingen met vreemde was. Langs de eigenaresse van het complex gelopen en de situatie uitgelegd, van haar begreep ik dat er andere mensen in ons appartement zaten. Ze had nog wel een zwembroek van André gevonden. Dit zat me niet lekker want ik had de keukenkastjes ook vol laten staan met kruiden, wasmiddel etc en GeerGoor bleek veel meer dan alleen zijn natte was te hebben achtergelaten. Aan mij werd echter over gelaten een en ander terug te vinden. Ik ben dus over balkons klimmend het appartement in gekomen, heb gezocht naar mijn eigen spullen maar er was niets meer te vinden. Wel vond ik een heleboel molens met soorten grof zout erin. Zout met lavendel, peper, Italiaanse kruiden...een vreemde verzameling. Uit nijd over het verdwijnen van mijn eigen kruiden nam ik een zoutmolen die het meest leek op iets van mij: een grote platte lijkend op een Dove deostick.
Ik was bijna klaar met het terugvinden van mijn eigen spullen en die van GG toen de nieuwe gasten binnen kwamen. André, die opeens ook binnen was, en ik konden wel uitleggen wat we daar deden en de beide dames begrepen het goed. De reden dat ze zoveel zout hadden was dat ze allebei een chronische aandoening hadden. De een had MS, de ander iets aan de gal (maar in werkelijkheid was ze alcoholiste, ze was in ieder geval stomdronken en probeerde dat te verbergen). Ik vroeg wat ze had gedaan met de spullen die ik had laten staan en die had ze na een week weggedaan. Waarop ik opmerkte dat we pas vijf dagen weg waren geweest. Dit kon ze niet verklaren.
We moest met spoed door en toen we aankwamen bij de spoorwegovergang bleek dat er weer door de machinisten rare spelletjes gespeeld werden. Wij moesten daarop wachten want het was een soort rodeoshow op het spoor. De trein werd uit de rails gereden en daarna heel kunstig er weer op. Ik dacht: "Leuk hoor die kunstjes, maar ik heb geen zin in wachten malloot!" Zodra er een kans was renden André en ik tussen de spelende treintjes door.
Moest deze droom toch echt ff noteren...geloof niet dat ik anders verder kan slapen ;-)

  • 09 Oktober 2013 - 19:48

    Helga:

    Net bijna badend in het zweet wakker geworden uit een droom.
    Ik was op vakantie in Griekenland. Met Andre, maar ook met een combinatie tussen Gordon en Gerard Joling. Met GeerGoor deelde ik een kamer. Wij reisden voor 1 dag door naar een andere plek en zouden dan weer terug komen dus vooral GG had een deel van zijn bagage ( was die te drogen hing) achter gelaten.
    Bij terugkomst zag ik dat de balkons van ons appartement vol hingen met vreemde was. Langs de eigenaresse van het complex gelopen en de situatie uitgelegd, van haar begreep ik dat er andere mensen in ons appartement zaten. Ze had nog wel een zwembroek van Andre gevonden. Dit zat me niet lekker want ik had de keukenkastjes ook vol laten staan met kruiden, wasmiddel etc en GeerGoor bleek veel meer dan alleen zijn natte was te hebben achtergelaten. Aan mij werd echter over gelaten een en ander terug te vinden. Ik ben dus over balkons klimmend het appartement in gekomen, heb gezocht naar mijn eigen spullen maar er was niets meer te vinden. Wel vond ik een heleboel molens met soorten grof zout erin. Zout met lavendel, peper, Italiaanse kruiden...een vreemde verzameling. Uit nijd over het verdwijnen van mijn eigen kruiden nam ik een zoutmolen die het meest leek op iets van mij: een grote platte lijkend op een Dove deostick.
    Ik was bijna klaar met het terugvinden van mijn eigenspullen en die van GG toen de nieuwe gasten binnen kwamen. Andre, die opeens ook binnen was, en ik konden wel uitleggen wat we daar deden en de beide dames begrepen het goed. De reden dat ze zoveel zout hadden was dat ze allebei een chronische aandoening hadden. De een had MS, de ander iets aan de gal (maar in werkelijkheid was ze alcoholiste, ze was in ieder geval stomdronken en probeerde dat te verbergen). Ik vroeg wat ze had gedaan met de spullen die ik had laten staan en die had ze na een week weggedaan. Waarop ik opmerkte dat we pas vijf dagen weg waren geweest. Dit kon ze niet verklaren.
    We moest met spoed door en toen we aankwamen bij de spoorwegovergang bleek dat er weer door de machinisten rare spelletjes gespeeld werden. Wij moesten daarop wachten want het was een soort rodeoshow op het spoor. De trein werd uit de rails gereden en daarna heel kunstig er weer op. Ik dacht: "Leuk hoor die kunstjes, maar ik heb geen zin in wachten malloot!" Zodra er een kans was renden Andre en ik tussen de spelende treintjes door.

    Moest deze droom toch echt ff noteren...geloof niet dat ik anders verder kan slapen ;-)

  • 09 Oktober 2013 - 22:22

    Truus:

    reisverslag leuk en de droom erg spannend; laat een kenner e.e.a. maar eens uitleggen!
    ik vind het ook jammer voor a en ben 't met hem eens dat 't flauwekul is, maar wat doe je eraan?:
    uitkijken naar vlg. dagen en genieten van het weer, want hier begint 't kouder te worden...

    xxtruus

  • 10 Oktober 2013 - 09:18

    Joost:

    TAROT Card 18 THE MOON

  • 13 Oktober 2013 - 01:41

    Nes:

    Hoi KRB,

    Even de tijd genomen om al je reisverslagen te lezen. Wauw, het is toch echt een heel avontuur he?! Wat lijkt het me fijn om een metro in te stappen en er praat helemaal niemand! Hoef ik nl mijn rustgevende muziek niet meer op te zetten...

    En wat betreft je geluksstokjes: wat zou dat een wonder zijn❤❤❤

    Ben heel erg benieuwd naar alle foto's en irl stories

Tags: Cats, sky tree

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helga

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 854
Totaal aantal bezoekers 127325

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 19 November 2018

Afrika 2018

01 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Thailand en Laos

09 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreis China

26 Oktober 2015 - 15 November 2015

Myanmar 2015

27 Oktober 2014 - 16 November 2014

Cuba rondreis met Sawadee

06 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Lesbos

24 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kaprun

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Japan

10 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Zakynthos 2013

29 September 2012 - 21 Oktober 2012

rondreis Kenia,Tanzania en Zanzibar.

26 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Bonaire, Curacao en Aruba

18 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Zakynthos 2011

10 September 2010 - 01 Oktober 2010

Turkije 2010

20 September 2009 - 17 Oktober 2009

Indonesie 2009

20 September 2008 - 16 Oktober 2008

Indochina 2008

Landen bezocht: