navigeren, ben je zelf nog queen of the road? - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Helga Berge - WaarBenJij.nu navigeren, ben je zelf nog queen of the road? - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Helga Berge - WaarBenJij.nu

navigeren, ben je zelf nog queen of the road?

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

26 Januari 2014 | Oostenrijk, Kaprun

Gisteren na een te korte nacht (mijn inpakmethodes worden steeds minder efficiënt) vertrokken met mijn moeder vanuit Amsterdam. Gelukkig kwam ze me thuis ophalen want Hollands zunig als we zijn hadden we de auto vol met voedsel en allerhande spullen die we ter plekke niet meer hoefden aan te schaffen. Grote dank voor moeders omdat zij drie flessen heerlijke witte wijn meebracht (wel jammer dat het geen volle doos of twee was want smaakte heerlijk bij de ook door haar alvast gebakken quiche met zalm). Onderweg voerde ze me broodjes zalm met avocado. Ik bracht slechts een thermos thee en koffie mee. Voor onderweg dan. Ik zal u niet teveel vermoeien met de overige boodschappen lijst, maar ontbijt hoeven we de komende dagen niet te halen.
De reis tot aan Stuttgart liep redelijk voorspoedig al was het enigszins onduidelijk rond Nijmegen waardoor we niet via Venlo maar dwars door het platteland in de buurt van Venlo de Duitse grens over reden. Laat ik ook vooral niet vergeten dat ik zus en zwaag nog een hart verzakking bezorgde door ze in A'dam te bellen dat we langs hun straat reden. Het was slechts een mededeling, maar ze dachten dat we opeens toch besloten hadden samen op te rijden. Welnee, ik was erop gebrand de eerste etappe te winnen.
Onbekend met het van een vriend van moeder Truus geleende navigatiesysteem, maar wel bekend met het wegennetwerk van Nederland zorgde het eerste deel van de rit voor wat stress. Nadat moeders en ik dit uitgesproken hadden en ik achter het stuur plaatsnam ging het al een stuk beter. Behalve dan de eerste keer invoegen. Dat zorgde gezien het flitsen van zijn lichten voor wat stress bij een vrachtwagenchauffeur. Aan de andere kant, ik heb wel vaker zien flitsen en vlooien en ander asoweggedrag zoals links en rechts snijden dat ik het gewoon niet op mezelf wens te betrekken.
Goed im Stuttgart aangekomen hoeveel navigatiemiep 150 meter na het hotel vond dat wij onze bestemming bereikt hadden. Daar konden wij keren bij de Mercedes Benz bank en na op goed geluk een parkeergarage van het verkeerde hotel bijna ingereden te zijn en weer schuin omhoog achteruit daaraan ontsnapt, kwamen wij in de juiste garage terecht. Deze race hadden wij gewonnen, heerlijk gegeten en we waren net terug in het hotel toen zus, zwaag en mijn neefjes op kwamen dagen.
Korte nacht gehad, goed ontbeten met veel koffie plus extra espressoshots erin, en weer achter het stuur.
Nu moet u weten dat ik zelden auto rijd. André dwingt mij af en toe onder het mom van dat ik mijn vaardigheid moet bijhouden (vooral als hij geen Bob genoemd wil worden) maar dat is nooit meer dan 70 km. Vandaag reed ik van Stuttgart naar Kaprun, zo'n 500 km. Op de Autobahn, en dat had ik niet van mezelf verwacht, kickte ik op de 170 op de teller. Ik genoot van het besneeuwde bos en berglandschap (baalde wel dat mijn moeder geen foto's kon nemen). Ik geloof dat ik van mijn rijangst af ben. Hoera!
Was nog wel wat onduidelijkheid. Zwaag Michiel zou ons Stuttgart uit leiden. Achter iemand aanrijden is lastig. Navigatiemiep gaf aan dat we ergens moesten omkeren, mja, Michiel wilde afwijken van de route had ie gezegd, dus ik negeerde Miep. Totdat Michiel opeens links voorsoorteerde. Ik maar gebaren om erachter te komen of hij naar links wilde of een u bocht terug. Mooi dat hij niet in zijn achteruitkijkspiegel keek.... Gelukkig lukte het me de u bocht te maken die hij kennelijk bedacht had. Vlak hierna, of ergens op de autobahn toen ik moe werd van het achter hem proberen te blijven besloten mijn moeder en ik dat we niet bleven volgen. Het is te vermoeiend. Hoewel M&M een half uur eerder de Oostenrijkse grens over waren kwamen wij maar 5 minuten later aan bij onze skihut.

De skihut is prima! Ik lig hier heerlijk in mijn eigen kamer in een tweepersoons bed. We hebben twee badkamers waarvan een is voorzien van een infraroodsauna. Als het skiën me tegenvalt (de laatste keer was 8 jaar geleden) dan ga ik gewoon de hele week in die sauna zitten. Misschien af en toe de bobslee RollerCoaster af. Ben ff de naam kwijt, maar Michiel en ik hebben vanavond het filmpje ervan gezien en het lijkt ons Affengeil!

  • 26 Januari 2014 - 19:40

    Richard:

    Geniet maar lekker in de sneeuw en shit, ons niet meer gezien ! 1 x geprobeerd in Winterberg, never again. Erg leuk, als je sportief bent. Maar anders .....

    Vandaag op de Djoserdag in Leiden lekker 3 weken Columbia geboekt in Okt , hoef je helemaal niet sportief voor te zijn zeggen ze....

    Pas goed op jezelf, en check je reisverzekering : is wintersport included ? Op een berg(je) in Winterberg bedacht ik me opeens dat ik het vanwege de premie, uitgesloten had. Ben gelijk de Stube ingegaan, en me volgegooid voor een vermogen. Daarna ski je een stuk swingender, met minder kans op ongelukken. Je breekt pas wat, door houterigheid. Ieder nadeel heb z'n voordeel ;)

    Liefs,
    Richard en Kirsten.

  • 26 Januari 2014 - 23:01

    Jose:

    Ha Helga,

    Gelukkig veilig en wel aangekomen!

    Een hele fijne vakantie gewenst!!

    Liefs José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helga

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 127053

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 19 November 2018

Afrika 2018

01 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Thailand en Laos

09 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreis China

26 Oktober 2015 - 15 November 2015

Myanmar 2015

27 Oktober 2014 - 16 November 2014

Cuba rondreis met Sawadee

06 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Lesbos

24 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kaprun

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Japan

10 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Zakynthos 2013

29 September 2012 - 21 Oktober 2012

rondreis Kenia,Tanzania en Zanzibar.

26 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Bonaire, Curacao en Aruba

18 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Zakynthos 2011

10 September 2010 - 01 Oktober 2010

Turkije 2010

20 September 2009 - 17 Oktober 2009

Indonesie 2009

20 September 2008 - 16 Oktober 2008

Indochina 2008

Landen bezocht: