lederhosentee - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Helga Berge - WaarBenJij.nu lederhosentee - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Helga Berge - WaarBenJij.nu

lederhosentee

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

28 Januari 2014 | Oostenrijk, Kaprun

Vanmorgen mocht ik uitslapen en mede daardoor viel ik op tijd in slaap. Misschien dat ik daardoor ook op een normale tijd wakker werd? Ik kon rustig aandoen en moeder Truus kon van de gelegenheid gebruik maken om te douchen. Neefje Borre bezighouden is geen zware taak vooral omdat hij aan één stuk door schaterlacht. Op een huilbuitje toen hij tegen mijn knie viel met zijn kin na dan. Gelukkig is hij snel te troosten door hem vast te pakken en op je schouder uit te laten huilen.

'S middags mocht ik weer op de ski's met zus. Uiterst relaxed gingen wij twee keer de debielenpiste af, dronken ergens wat, gingen een normale piste af die uitkwam bij de Lederhosenbar. Zoals de naam al doet vermoeden is dit een foute tent, maar de bediening is vriendelijk. Waar wij zaten was een poster van een blonde chick in dirndel jurkje te zien die haar rokje optilde om haar kanten slipje te showen. Dit om een beeld te krijgen.
De jagertee die ik boven dronk vond ik te zoet en te saai, warme chocomelk maak ik liever zelf, glühwein ook, dus mijn interesse werd gewekt door hun Lederhosentee. Sehr Stark. Nagvraagd of het niet zo zoet was en wel lekker kruidig. Niet na gevraagd wat er allemaal inzat. Misschien onverstandig.

We zaten best een tijd te kletsen, het was maar één beker...maar dat was genoeg. Ik werd er uitermate vrolijk van! We moesten echter nog naar de supermarkt. Ik had geen idee of ik me wel normaal kon gedragen.
Behalve de aanschaf van een erwtensoep pakket (dat op mij een bijzonder sterke aantrekkingskracht had), een vruchteloze zoektocht naar spliterwten (ik hoop maar dat snert met linzen ook lekker wordt) en het feit dat ik per se bloed sinaasappelen wilde kopen terwijl ik nog geen citruspers ontdekt had in het huisje viel de schade binnen mee.
Zus moest heel erg nodig plassen dus ik zou de boodschappen afrekenen terwijl zij zocht naar een wc. Ik had de bloed sinaasappelen niet gewogen, de kassajuffrouw wees me daarop en ging dit voor me regelen. De heftigheid van de lederhosentee kwam weer omhoog want ik zag opeens een hond die ik uitermate lief vond. Hij kwam direct toen ik 'm riep en liet zich uitgebreid knuffelen. Terwijl de kassajuffrouw heel geduldig zat te wachten, die was al lang weer terug van sinaasappelen wegen. Weer mijn entschuldigung angeboten. Gelukkig was het niet druk en een heel vriendelijke dame. Als ik weer boodschappen moet doen is het misschien een idee om me te vermommen. Of don't drink and shop aanhouden :-) .

Bij thuiskomst vroeg Michiel of ik een wijntje wilde. Ik twijfelde tussen dat of even gaan liggen. Het werd het laatste en ik heb anderhalf uur geslapen. Tot ik wakker werd van een kudde kinderhoefjes (het was maar één little Roemer pony, maar klonk als een hele stal) en een vreemde lucht. Mocht iemand ooit in Oostenrijk zijn: de gratinkaas hier is sterk af te raden. Smaakt zoals het ruikt. Toch had Michelle lekker gekookt. Rijst met cougette, ui tomaat vermengt met ei als een soort plaattaart. Die kaas erop was eeeh...jammer?

Het gaat nu wel weer met me, geen kater en ook niet meer dronken. Ik heb zo het idee dat er naast strohrum ook ghb, XTC en wietsap in die Lederhosentee gaat. Tjonge tjonge tjonge!


  • 28 Januari 2014 - 19:42

    Helga Ten Berge:

    Excuus voor taalfouten in laatste deel voorlaatste alinea. Durf niet te verbeteren uit angst dat weer hele tekst verdwenen is :-)

  • 29 Januari 2014 - 05:53

    Richard:

    Jammer dat je het recept niet hebt ;)

  • 29 Januari 2014 - 09:04

    Helga Ten Berge:

    Misschien maar beter... Heb wel een recept voor glögg, Zweedse glühwein variant, eindelijk gevonden. Staat nu op facebook omdat ik het geliked heb, laat Kirsten er maar naar zoeken.

Tags: après ski

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helga

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 127228

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 19 November 2018

Afrika 2018

01 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Thailand en Laos

09 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreis China

26 Oktober 2015 - 15 November 2015

Myanmar 2015

27 Oktober 2014 - 16 November 2014

Cuba rondreis met Sawadee

06 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Lesbos

24 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kaprun

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Japan

10 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Zakynthos 2013

29 September 2012 - 21 Oktober 2012

rondreis Kenia,Tanzania en Zanzibar.

26 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Bonaire, Curacao en Aruba

18 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Zakynthos 2011

10 September 2010 - 01 Oktober 2010

Turkije 2010

20 September 2009 - 17 Oktober 2009

Indonesie 2009

20 September 2008 - 16 Oktober 2008

Indochina 2008

Landen bezocht: