Warm en vochtig... - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu Warm en vochtig... - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Warm en vochtig...

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

05 September 2007 | Frans Polynesië, Papeete

Lieve groeten vanuit een erg warm en vandaag nogal verregend Tahiti. De afgelopen dagen was het wel prachtig weer dus we mogen niet klagen. Behalve dan misschien over het feit dat we nou juist vandaag ingetekend hadden op een excursie over het eiland, met vele watervallen en plaatsen om te zwemmen. We hebben het droog weten te houden door o.a. niet te gaan zwemmen.

De reis hier naartoe was niet bepaald om over naar huis te schrijven, dus dat doe ik ook maar niet. Nu ja een beetje dan. Laten we het erop houden dat de douane van de VS nu echt het spoor bijster is en niet onderdoet voor de stasi in het voormalig oostblok.
Verder zouden André en ik geen enkele van de 3 vluchten naast elkaar hebben gezeten dankzij het nieuwe inchecksysteem waarover Djoser zo aardig geweest was ons van te voren over te informeren. Niet dus. Na veel geslijm bij balies en de gate wisten we voor 2 vluchten de plekken te wijzigen, en bij de langste tocht was er een Amerikaanse meneer zo lief om André's kloteplek in het midden van de rij in te nemen zodat A naast mij, en aan het gangpad kon zitten. Daarmee maakte 1 Amerikaan de gang van zaken rond de douane weer helemaal goed.

De aankomst op Tahiti midden in de nacht vond ik geweldig. Een 3 mans banjobandje en gelijk een bloem in je haar gestoken krijgen. Leuk! Al ben je nog zo geradbraakt, je raakt meteen in een goede bui.
Tahiti zelf hebben we nou wel gezien en morgen vertrekken we met de veerboot naar Moorea alwaar de stranden echt wit schijnen te zijn en de zee blauw. Op naar het zwemmen met walvissen (schijnt niet gevaarlijk te zijn) en het snorkelen!

Hier laat ik het bij. Alles is hier echt idioot duur, dus ook het internetgebruik. Hopelijk lees ik jullie wel weer snel.

Dikke kus, Helga.

• 06 September 2007 - 06:28

Rick Vermunt:

Zouden ze de asielzoekers daar ook zo gastvrij ontvangen? Dan ga ik meteen :)

• 06 September 2007 - 07:49

Truus:

hopelijk gaat dit bericht lukken; vorige week lukt 't echt niet!
    zo te lezen genieten jullie wel degelijk op een paar kleinigheidjes na, maar dat schijnt normaal te zijn.
    momenteel zie ik jullie met veel jaloezie van mijn kant, heerlijk in de zon liggen en af en toe een koel duikje nemen....
    hier gaat alles OK; de verzorging van sm. loopt gesmeerd!
    ga lekker door en veel liefs en kuzzzen.

• 06 September 2007 - 08:30

Guido:

Afzien!
    Het is dan voor jullie vastentijd? Is dit doelbewuste afzien ook van voedsel of andere geneugten, om zo ontvankelijker te worden voor het geen het leven in haar essentie te bieden heeft? Dit afzien zal jullie lichamen reinigt (slanker doen worden en meer ruimte in je denken gaan bieden. Reizen is over het algemeen dan ook afstand doen van luxe en als het even kan van drukte, in de hoop voor hen die hier open voor staan tot de kern van hun bestaan te komen.
    Verder een heel goede reis gewenst!

• 06 September 2007 - 08:55

Doke:

wat een slecht leven heb je toch.
    Heel veel plezier in het paradijs! Groeten vanuit een nat Amstelveen van een mevrouw die het zelf ook zo verschrikkelijk slecht heeft en nooit ergens komt.

Liefs Doke

• 06 September 2007 - 16:36

Ceruhn:

Hai daar, nou klinkt weer als vanouds. los van de shit is het weer heerlijk genieten van moedertje natuur....
    veel plezier en niet ziek worden dit keer, liefs van hier

• 06 September 2007 - 22:15

Michelle:

Klinkt over de bank genomen toch helemaal niet verkeerd hoor! Hier is het nazomeren en voorherfsten echt begonnen, met regen afgewisseld met prachtige zonmomenten. Smirnofje leeft nog en leek niet al te ongelukkig toen ik hem laatst eten gaf. morgen val ik weer even in voor Anne en zal hem een knuffel van je geven.
    xmi

• 06 September 2007 - 23:46

Tijneefje:

Tahiti is toch in het neerlands Teheet....
    En die walvissen die moet je niet teveel pesten, daar moeten ze van boeren en dat veroorzaken weer Zunamisch.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen...
    HEEEEEEEEEEEL
    VEEEEEEEEEEEL
    GENOT en PLEZIER

en plastikzakjes in de prullenbak

Lieve groeTijn en tot snorkels

• 09 September 2007 - 12:40

Francis Versteeg:

En zijn de stranden echt wit en de lucht blauw? Hier schijnt de zon af en toe en is het 18 a 20 graden! Veel plezier met de walvissen en blijf genieten, het is zo voorbij, groetjes Francis

• 14 September 2007 - 12:32

Jaap:

gelukkig goed angekomen, heel veel plezier