Speciaal voor Margo! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Helga Berge - WaarBenJij.nu Speciaal voor Margo! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Speciaal voor Margo!

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

09 Oktober 2008 | Laos, Vientiane

Lieve Margo,

Ik ben niet alleen naar Vietnam gegaan, maar ook naar China. Nu zitten we in Laos en morgen vliegen we naar Cambodja. Vraag maar eens aan Guido of hij wel weet waar dat allemaal is ;-)! En waarom zijn we daar allemaal naartoe gegaan... Nou, omdat Andre en ik heel erg nieuwsgierig zijn naar hoe het er aan de andere kant van de wereld uitziet. Het is hier echt heel erg anders dan in bijvoorbeeld Vledderveen.
Overdag was het heel erg heet vandaag, vanavond is het trouwens nog steeds heel erg heet. Ik denk wel 30 graden. We hebben vandaag boedhistische tempels bekeken. Ik vind daar niets aan, maar Andre wel. Vanavond ( het is hier 5 uur later dan in Nederland) zijn we naar de oever van een grote rivier, de mekong, geweest. Dar was een soort kermis met botsautootjes enzo. Ook springkussens en achtbaantjes. daar zijn we allemaal niet ingeweest, het was alleen voor kinderen helaas. Ook kon je daar eten. Wij hebben cocossoep met beef en rijst gegeten. Met een limoensapje.
Het is in alle landen waar we geweest zijn meestal erg heet. Ook regent het soms, maar dat is warme regen. Soort openlucht douche.
Van de orkaan hebben we niet zoveel gemerkt dus, behalve dat het toen iets meer regende. En we konden niet naar Halong Bay. (aan de kust van Vietnam)
We hebben al heel veel gezien. Als ik weer thuis ben zet ik het op de computer en dan kun je een paar van de vele foto's zien die we hebben gemaakt.

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar we kunnen niet overal een internetcafe vinden. Ook zijn de computers soms heel erg traag, dan duurt het uuuren voordat je iets op het scherm ziet. Zo'n beetje zoals wanneer jij op Fleur moet wachten ;-). Andre zit nu naast me te wachten tot ik klaar ben en hij zucht. Dus ik ga nu stoppen!

Liefs,
Helga

  • 09 Oktober 2008 - 14:54

    Guido:

    Aardig dat je Margo hebt geschreven, zij is nu met Ilse even een stapel van onze boeken naar het postkantoor brengen en zal je hieronder zeker wel weer antwoorden. Fleur is niet zo schrijfster, die knutselt liever en doen jullie de groeten. Momenteel is het hier aangenaam weer, ik lees via ons kleine weerstation bij mijn bureau dat het zelfs 23 graden is met een luchtvochtigheid van 60% en buiten schijnt dan ook de zon.
    Dat André na al die bezoeken aan al die Boeddhistische tempels niet de contemplatieve rust heeft gevonden, gezien hij moeite had, gezien zijn gezucht, met het wachten totdat jij met het epistel aan Margo klaar was. Immers de contemplatieve psychologie is gebaseerd op de methodiek van zelfonderzoek. Maar ik kan mij dit ook wel voorstellen bij 30 graden dat je dan liever met een grote kokosnoot en rietje onder een klapperboom zou willen plaatsnemen. Mijn ervaring bij al die tempels die ik in India bezocht was dat er weinig rust dan wel spraken van zelfbespiegeling aanwezig was. Wel keek ik mijn ogen uit met al dat volk waaronder fakirs en een enkele andere vreemde Boeddhist. Ik zag o.a. een extreme Staphorster variant, een naakte man die al lopende trachten met een veger elk microscopisch leven te behoeden voor een wisse dood mocht hier zijn voeten op worden geplaatst.
    Nog een fijne reis gewenst en van ons allen veel goed gewenst.

  • 09 Oktober 2008 - 15:50

    Margo:

    Hallo Helga
    Wij hadden net buiten gespeeld, en toen vonden wij een halsbandje met een belletje en een kokertje. Laatst was er nog een kat vermist. :( en er hing een briefje in het dorp. Daar stond het telefoon nummer en dat halsbandje had een belletje en een kokertje.
    Toen hadden we het Ellie (van de tv, van Ellie en Rikkert, die wonen bij ons in Vledderveen) gebeld en toen kwam ze het bandje ophalen. En het was ook de halsband. en we hadden misschien ook de poes gezien. Hij was helemaal zwart en heet Bassie, maar waar-ie nu is weten we niet. maar voor de rest gaat het goed op school. Ik moet nog veel rekenen doen maar ik moet nog 2 bladzijdes. Voor de rest heb ik alles af!!! :) dat is fijn.

    Dikke kus van Margo en nog een hele fijne vakantie (PS. hier nog wat leuke smilies:-) :) :^D en nog een keer doei! ;) )

  • 09 Oktober 2008 - 16:22

    Margo:

    Hallo Helga
    Wij hadden net buiten gespeeld, en toen vonden wij een halsbandje met een belletje en een kokertje. Laatst was er nog een kat vermist. :( en er hing een briefje in het dorp. Daar stond het telefoon nummer en dat halsbandje had een belletje en een kokertje.
    Toen hadden we het Ellie (van de tv, van Ellie en Rikkert, die wonen bij ons in Vledderveen) gebeld en toen kwam ze het bandje ophalen. En het was ook de halsband. en we hadden misschien ook de poes gezien. Hij was helemaal zwart en heet Bassie, maar waar-ie nu is weten we niet. maar voor de rest gaat het goed op school. Ik moet nog veel rekenen doen maar ik moet nog 2 bladzijdes. Voor de rest heb ik alles af!!! :) dat is fijn.

    Dikke kus van Margo en nog een hele fijne vakantie (PS. hier nog wat leuke smilies:-) :) :^D en nog een keer doei! ;) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helga

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 127422

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 19 November 2018

Afrika 2018

01 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Thailand en Laos

09 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreis China

26 Oktober 2015 - 15 November 2015

Myanmar 2015

27 Oktober 2014 - 16 November 2014

Cuba rondreis met Sawadee

06 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Lesbos

24 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kaprun

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Japan

10 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Zakynthos 2013

29 September 2012 - 21 Oktober 2012

rondreis Kenia,Tanzania en Zanzibar.

26 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Bonaire, Curacao en Aruba

18 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Zakynthos 2011

10 September 2010 - 01 Oktober 2010

Turkije 2010

20 September 2009 - 17 Oktober 2009

Indonesie 2009

20 September 2008 - 16 Oktober 2008

Indochina 2008

Landen bezocht: