Thuis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu Thuis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Thuis!

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

16 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen om 7u10 geland op Schiphol en zeer spoedig stonden we met onze bagagge buiten. Gelukkig kwam Truus ons ophalen, maar ongelukkig genoeg stond ze in de file dus moesten wij even wachten in de Hollandse koude.
Via Amstelveen en 2 postkantoren (André moest een pakje ophalen dat verplaatst was wegens een overval op het andere postkantoor...) eindelijk thuis gekomen waar ik de Talibannetjes weer in de armen kon sluiten. ZE ZIJN VEEL TE GROOT GEWORDEN! Maar nog steeds erg lief. En ook weer brutaler en ondeugender geworden ;-)

Ben nu wel moe, maar dankij een paar uur slaap in het vliegtuig op het juiste tijdstip valt de jetlag mee. Voor André niet want die ligt nu al een paar uur te slapen en weigert wakker te worden. En we hebben nog wel zijn favoriete spruitjes gehaald die ik zo ga bereiden samen met aardappelen en een gehaktbal. We hadden wel een beetje onze bekomst van al dat vreemde voer in Azie, hoewel sommigen van jullie daar spruitjes ook onder zullen scharen.

Ik heb alvast een kleine selectie van de vakantiefoto's op http://www.flickr.com/photos/kleinerooie/ geplaatst. Wie ze allemaal (ongeveer slechts maar 1000) wil zien is van harte welkom om langs te komen. We hebben ook nog wat filmpjes hoewel die van mij enigszins mislukt zijn. Niet getreurd, die van André zijn wel mooi geworden. Op verzoek kunnen we de dia- en filmavond ouderwetsch gezellig maken met wokkels, dipsaus, en een flesje goedkope wijn.

Pfff. Iemand nog een goede tip om André wakker te krijgen? Dit is niet goed om weer in z'n bioritme terug te komen. Misschien dan toch maar even zoeken naar een goede gammelanhit, muziek waar hij helemaal wild van is...........................
Geworden. Hij vluchte op de afscheidsavond, die begeleid werd door dit kattengejank, het restaurant uit om elders alvast een biertje te gaan drinken ;-) .

Nu ja, maar eens piepers gaan jassen en spruitjes doppen. Misschien dat ie van de lucht wakker wordt?

• 16 Oktober 2008 - 18:16

Linda & Gerard:

Hoihoi,
    Tuurlijk willen wij de foto's komen bekijken, en dan ook meteen dat katten gespuis!
    Laat Andre nou gwoon lekker liggen, hij is tenslotte ook al een oudje hahahaha, dus kook die spruiten maar lekker zacht zodat ie ze niet hoeft te kauwen!

• 16 Oktober 2008 - 19:01

Ilse:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Is André inmiddels alweer wakker? Of is hij door de spruitenlucht inmiddels gaan hemelen :-))))

Heb een goede nachtrust samen en kom weer wat bij van een zeer enerverende reis...!

liefs en groetjes,
    Fleur en Margo, Guido en Ilse

• 16 Oktober 2008 - 20:52

Anne:

Sms me morgen maar, als ik om half zes de sleutel even terug kan komen brengen... ik blijf niet te lang plakken, want dat is ook het tijdstip waarop ik uitgebreid boodschappen kan doen voor amstelveen.

Enne talibannejtes ondeugender, meen je dat nou???

• 18 Oktober 2008 - 08:24

Hester :):

En? Hoe waren de spruitjes Andre? Lekker nog even bijkomen dit weekend en dan zijn jullie er weer helemaal klaar voor om je in het Hollandse gewoel te storten....
    Liefs van, Hester :)