Muggen... - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu Muggen... - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Muggen...

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

09 September 2007 | Frans Polynesië, Papeete

Oja, verder worden we hier helemaal lekgestoken door diverse insecten. In braille valt op mij te lezen: lekkur! Bijten of prikken maar!

• 10 September 2007 - 04:39

Guido:

En dan de kamelen nog!
    Ga dan maar niet naar Dubai (Saudi-Arabië). Volgens de krant al-Watan zijn hier de afgelopen maand duizenden kamelen omgekomen, omdat ze "giftig voer" zouden hebben gegeten . Volgens dit dagblad is er sprake van een "nationale tragedie" er zijn sommige kameleneigenaars hun hele kuddes kwijtgeraakt waarvan sommige kuddes miljoenen euros waard zijn.
    En wat die muggen betreft: lekker terug prikken met een muggenprikkertje en denk maar dat een vlieg en jullie wel kunnen vliegen maar een mug kan niet muggen en verder gebruik geen jeukpoeder op een muggenbuld want dat moet nog meer jeuken?

• 10 September 2007 - 07:48

Jose:

Hoi allebei, Jee vervelend zeg!!! Goed insmeren, maar vaak helpt dat niet echt ;-)
    Die bulten zijn extremer dan de gewone bulten dacht ik he, van die mega bulten die verschrikkelijk jeuken!!!! Hopelijk zijn jullie goed afgeleid door de mooie natuur/cultuur daar ;-) Alles went....lol...

Liefs Jose en de rest...

• 10 September 2007 - 09:44

Truus:

heb je niet vanuit de apotheek de sterkste anti-muggentroep meegenomen???

• 10 September 2007 - 18:48

Francis:

Heb je vitamine b bij je, daar schijn je een luchtje van te krijgen waar die muggen een hekel aan hebben. Dan komt er misschien in braille op je te lezen: stop
    neem afstand, niet lekker!
    groetjes Francis

• 10 September 2007 - 18:48

David:

Het klinkt alsof je je prima vermaakt.
    Zorg maar dat je niet opgegeten wordt.
    Muggen komen toch vooral 's avonds?
    Hoe is het eten daar? Probeer je wel alles? Ik heb in nieuw zeeland met een sportvliegtuigje walvissen wezen bekijken. Erg leuk, met met zo'n vliegtuigje vliegen.
    Vraag maar aan de piloot of je ook even mag. Genietse.
    David

• 10 September 2007 - 21:01

Michelle:

Ach...thuisblijven is ook gevaarlijk: ben afgelopen zaterdag door mijn knie gegaan met stretchen tijdens hardloopcursus. Nu is mijn andere knieband ook gescheurd of verrekt. Mag ik weer fijn 6 weken met een brace gaan strompelen. Doe mij dan maar wat muggen... verder helemaal geen last van zelfmedelijden hoor ;-) De fysiotherapeut denkt namelijk dat ik een hoge pijngrens heb (haha, die kent mijn innerlijke watje nog niet, dat is duidelijk) dus ook geblesseerd ben ik nog steeds stoer (op de bank voor de tv ipv 3x per week door de regen in een park sjokken).
    Als je terugkomt kan je misschien wel zusdewalrus aaien ipv een walvis in Tahitihaiti...
    kusjevanzusje

• 11 September 2007 - 06:18

Fri:

Elke vakantie heeft zijn voor - én zijn nadelen natuurlijk :)

Niet proberen te krabben he????? LOL

• 12 September 2007 - 16:49

Rob:

wist niet dat er muggen met een invalide stok en een donkere bril liepen, LOL.

groetjes rob

• 13 September 2007 - 09:42

Gerda:

hallo Helga,
    ik vind dit wel heel leuk om allemaal te lezen van je en ik denk dat jullie super genieten ondanks alle muggen en regen.
    geniet ervan want alles gaat toch al zo snel voorbij.
    liefs Ger

• 14 September 2007 - 14:55

Tries:

haahha... arme meis...
    ik heb jullie laatste 2 berichtjes net gelezen.. klinkt allemaal heel goed.. (behalve de waterhozen dan ;))

Ik ben zelf nu ook ff een weekje er tussenuit.. ff naar limboland met de fam. ik zie je nieuwe berichtjes wel in mijn email als ik terugben..

Veel plezier nog en hopelijk een droge bui (kan dat eigenlijk wel?)

Knuf, Tries