veilig âkomen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu veilig âkomen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu

veilig âkomen

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

21 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Alleen de letters zijn hier wat raar, hopelijk begrijpen jullie wat ik schrijf. Hmmm, de V (Vietnamese?) onderaan veranderen in een E (English?) scheelt wel ;-).
Lange reis, weinig slaap, veilig geland in resp. Singapore en Saigon. Daarna een flink tijdje wachten op het vliegveld, uurtje tukken, en daarna met een cyclo (riksja voor 1 pers.) de stad in. Twee tempels gezien (nu al tempelmoe, maar dat zal door het slaapgebrek komen)(wel nog bij een Taoistische godin van alle moeders o.i.d. voor Michelle een leuke bevalling gevraagd. Geen geld gestort in de kluis die bij elke afgod staat, dus dat zal ik nog een keer over moeten doen ;-)) en verder heel veel verkeer gehoord (ook hier is zinloos toeteren een nationale hobby) en gezien. Hoewel er wel stoplichten staan zijn die waarschijnlijk voor de sier. Toch heb ik me niet echt onveilig gevoeld, het is een soort vriendelijke wedstrijd wie voorrang krijgt, en mijn cyclobestuurder was er goed in.

Morgen gaan we een boottocht maken en overmorgen het Vietcong gangenstelsel bezoeken. Lekker vroeg op elke dag, maar aangezien mijn biologische klok niet meer weet hoe laat het is zal dat wel goed gaan.

Volgens de reisbegeleider is internetten in bijna alle hotels in Vietnam gratis, dus André rekent er al op dat ik voorlopig nog een uurtje bezig ben. Gelukkig voor hem moet ik plassen en zoute koekjes eten. Die cyclotocht duurde eindeloos en het is nu een uur of 8 geleden dat ik iets gegeten heb. Op een zuurtje en een paar nootjes na dan. Dat verklaart misschien ook mijn wazige schrijfstijl: ik ben een beetje high van de honger.

Kusjes allemaal!

  • 21 September 2008 - 11:23

    Guido Ten Berge:

    Fijn even een bericht van je te vernemen en dat jullie goed zijn aangekomen. Wij wisten niet dat lawaai ook jou en wellicht André niet kan inspireren. Het vele lawaai en vooral getoeter in veel stede die ik bezocht vond ik ook niet prettig. De stilte is altijd weer verkwikkend voor de Geest en ons hart om uit te rusten en om te weten waarom je van A naar B trekt dan wel op Aarde bent. Wellicht een paar aardige regels als je ondergronds gaat en beseft hoe afschuwelijk die Vietnam oorlog is gewest en je nog kunt ervaren als door zo’n oorlogsgebied bent.

    Het zachte overwint het harde.
    Alleen als ik niets ben, kan ik overal komen.
    Hierdoor begrijp ik de kracht van me niet verzetten.

    Het meeste leer ik van de stilte.
    Het meest weldadig is meegaan met de stroom van mijn hart.
    Weinigen begrijpen dit.

    Hartelijke groet van ons allen,

    Guido

  • 21 September 2008 - 12:09

    Ilse:

    Staat het gratis internet ook het plaatsen van een paar leuke foto's toe? Ben wel benieuwd naar wat jullie allemaal zien. Nou in ieder geval veel plezier en geniet van jullie vakantie en elkaar!!

    liefs, Ilse, Guido, Fleur en Margo

  • 21 September 2008 - 13:59

    Hester :):

    Lieverds, wat leuk dit mailtje vanuit Vietnam. Ik heb de vorige berichten ook maar even door genomen en ben nu helemaal weer op de hoogte.
    Zelf ben ik net terug van twee weken Gran Canaria. Mijn vriendin zei voor de vakantie dat ik echt wel ziek moest zijn nu ik mijn vakantie bestemming binnen de Europese grenzen zocht. Helaas is dat waar en a.s. woensdag moet ik naar het ziekenhuis waar ik waarschijnlijk zwaardere medicatie zal krijgen om de bloedingen te stoppen. Toch heb ik een heerlijke vakantie gehad en ben lekker bruin terug gekomen!
    Jullie veel plezier en ik kijk al uit naar het volgende mailtje.
    Liefs van, Hester :)

  • 21 September 2008 - 14:34

    Truus:

    fijn dat jullie goed zijn geland en al e.e.a. hebben gezien en gedaan.
    ik ben vanmiddag(zondag) naar zaandam geweest om samen met mie michiel aan te moedigen en toe te juichen met de dam tot dam loop.goed dat de rest v/d familie er niet was, want 't was verre van stil!
    heel veel liefs, xtr.

  • 21 September 2008 - 16:39

    Zwelgje & Wickie:

    miauw, prrrrrrrrrrrr, prrrrrrrrrrrrr, prrrrrrrrrrr

    en een hoop pootjes in je oor;)

  • 21 September 2008 - 17:01

    Nes:

    Hi H&A!

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet ervan!

    Kussen,
    Nes

    PS: 'High van de honger...' Hmmm, straks kom je zo fris als een hoentje EN slanker terug. Besos!

  • 21 September 2008 - 17:55

    Michelle:

    Ja, fijn dat jullie veilig geland zijn en meteen al een heleboel gezien ook dus. Mede dankzij minimi bedankt voor de bevallingswens, 'all good things in life are free', dus zonder muntjes moet je wens ook wel gehoord worden toch? Truus schreef t al, wij hebben Michiel aangemoedigd, na 2 jaar hem telkens net gemist te hebben (hij rent elk jaar sneller :-(), stond ik nu hijgens en zwetend 3 minuten voor hij langs kwam langs de kant. Dan is het wel heel gaaf als je in die massa opeens een bekend koppie ziet langsspurten. Maar wat een klus om langs die kant terecht te komen (met auto naar parkeerterrein, pendelbus naar finish, door de massa heen wurmen naar afgesproken spandoekplek...pfff, ik heb ook wel een medaille verdiend vond ik :-)). Wat heel schattig was, dat Michiel vertelde dat er allerlei (volwassen) mensen langs de kant roepen "hup, politie, hup". Hij liep nl voor de politie Amsterdam met een politie t-shirt...
    Verder dit weekend hard geklust in de tuin, schuurtje helemaal en huisje deels geschilderd. Nu alleen nog winterklaar maken en wachten op het voorjaar...
    Geniet maar lekker verder daar, veel liefs ook van Michiel

  • 21 September 2008 - 18:25

    Ceruhn:

    Hai Frau Flick und Andre,
    het klinkt weer allemaal heerlijk daar! Geniet lekker van de reis en wat komen gaat en spiek joe soen!! Kus Ceruhn en familie
    p.s. helemaal leuk die twee katten van je!!!!

  • 21 September 2008 - 19:35

    Tries:

    Hey luitjes.. blij te zien dat jullie veilig en wel zijn gearriveerd.. Geinig om te zien dat er met zoveel km's er tussen eigenlijk weinig verschil is met Amsterdam.. hahaha!
    Ik wens jullie nog veel pret en mooie ervaringen toe.. ik verheug me op een volgend relaas!
    Knuf uit NL, Tries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helga

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 127674

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 19 November 2018

Afrika 2018

01 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Thailand en Laos

09 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreis China

26 Oktober 2015 - 15 November 2015

Myanmar 2015

27 Oktober 2014 - 16 November 2014

Cuba rondreis met Sawadee

06 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Lesbos

24 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kaprun

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Japan

10 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Zakynthos 2013

29 September 2012 - 21 Oktober 2012

rondreis Kenia,Tanzania en Zanzibar.

26 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Bonaire, Curacao en Aruba

18 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Zakynthos 2011

10 September 2010 - 01 Oktober 2010

Turkije 2010

20 September 2009 - 17 Oktober 2009

Indonesie 2009

20 September 2008 - 16 Oktober 2008

Indochina 2008

Landen bezocht: