ieder z'n zin ;-) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu ieder z'n zin ;-) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu

ieder z'n zin ;-)

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

25 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Hihihi, we hebben toch allebei ons zin gehad Rob? Dat het regende, daar kon ik niets aan doen. Dat het lijk van Ho gerestaureerd werd (of wat voor gekke dingen ze ook met hem aan het doen waren), daar kon André weer niets aan doen. (Hoewel...)
Om het allemaal goed af te sluiten zijn we decadent Australische ribeye steaks gaan eten. Met bier erbij waren we we wel bijna 200.000 dong de man kwijt. Toetje maar overgeslagen, we hebben onszelf dan wel miljonair gemaakt op het vliegveld door elk 3 miljoen op te nemen, maar we blijven Hollanders tenslotte. Gelukkig was de lunch maar een euro. (20.000 VD = +/- 1 euro)

Morgen nog even het literair museum bezoeken (wat weer een tempel schijnt te zijn, volgens de opschepperij hier de oudste universiteit ter wereld), wat postkaarten scoren, en ons uit eten laten nemen door de plaatselijke agent wegens het missen van Halong Bay.
Daarna rond een uur of 10 de nachttrein in naar Bac Sa of Sa Pa of hoe het hier ook allemaal heet. Het zal er zeker 2 dagen voor zorgen dat de verslaggevingsfrequentie enorm zal dalen. Net als de koersen. In de trein geen internet, en de paalwoning waar we daarna heen gaan... Nu ja, als daar internet blijkt te zijn zal ik het uit principe niet gebruiken. Dat zou toch te gek voor woorden zijn: een paalwoning zonder adres, en dan wel alle moderne voorzieningen? Neen, de komende 2 dagen inclusief nachten zullen een ware hel worden. DE reden om dit soort reizen te boeken toch? Hmmm...vannacht nog maar even goed genieten van het lekkere bed en de airco dan. En het is maar weer goed dat jullie mij niet kunnen ruiken daar. Zeker over 2 dagen.

Hoe is bij julie de berichtgeving over de typhoon? Wij merken vooralsnog alleen aan de regen dat het weer van slag is. En waar we aten, ergens op de 5e verdieping, waaide het best wel een beetje hard. Op TV wel beelden gezien van mensen die van hun scooter afgeblazen werden, was me alleen niet duidelijk waar dat was.

Nou, blijf reageren, dan blijf ik schrijven. Waar dat mogelijk is dan. En Anne: laat je niet door Wickie verleiden hoor! Ze mag niet op het aanrecht. Ik zie haar zo voor me met die lieve, schattige, maar oh zo manipulatieve oogjes van d'r. Zwelgje probeert niets? Want die heeft weer echte slaapkameroogjes. Bah, wat zijn het toch een geweldige beestjes!

Kuzzz!

  • 25 September 2008 - 15:18

    Helga Zelluf:

    Oja Margo: we heben zelf de orkaan niet gezien hoor! Dat is hier nog een eindje vandaan. Lekker, pannenkoeken. Gaan wij straks in Laos ook vast wel eten, maar dan crepes. (Hele dunne pannenkoekjes)

  • 25 September 2008 - 16:43

    Guido:

    Ieder z’n zin en ieder zijn meug!
    Voor zover ik kon nagaan, ben ik in Nederland geen enkel berichtgeving over tyfonen in Vietnam e.o. tegengekomen. Het aantal orkanen (tyfonen) neemt wel cumulatief en ook qua kracht, dus het exceptionele is er wel vanaf, vandaar dat al die narigheid niet meer prominent in het nieuws komt dan eerst het geval was. De orkaan Katrina was de elfde storm, de vierde orkaan (de vijfde orkaan na het opwaarderen van Cindy in januari 2006) en de derde grootste orkaan van het Atlantische orkaanseizoen in 2005. Hoe dat in het Aziatische deel van de wereld is, weet ik niet, wel dat het aantal zeebevingen en het vulkaanuitbarstingen een aardbevingen toeneemt. In het boek ‘Kracht van de Schepping’ (Uitgevrij Centre New Dimensions) kun je meer lezen over de achterliggende oorzaken ervan. Geniet ze en blijf ons niet treiteren met al dat eetgedoe, maar blijf liever sjouwen door de regen en tyfonen; dan genieten wij ook nog eens, omdat we thuis zijn gebleven :). Wij hebben net afgesproken om dit weekend eens lekker buiten de deur te gaan eten. Het bedrag dat wij vermoedelijk voor een maaltijd zullen betalen, zal omgerekend wel een dikke 1.200.000,00 VD de man zijn, en dan zijn wij redelijk goedkoop uit! We begrijpen dat André nu het geld wel over de balk durft te smijten en wellicht jij ook:). Geniet ze veel goeds gewenst van ons allen! Ik ga nu lekker eten, maar wel vegetarisch!

  • 25 September 2008 - 17:11

    Anne:

    Wickie maakt me niets met haar oogjes.. Haar snelheid is minder leuk. Eerst dacht ik nog dat ik het haar af kon leren door ´nee´ te zeggen en haar op de grond te zetten. Maar voor ik dan weer overeind was zat ze er weer. Nu met water vindt ze toch minder leuk. Als de kraan aangaat houdt ze al in, maar probeert daarna wel achter de kraan langs te komen waar ze heen wil. Nou mooi niet..

    Verder maakt ze wel alles met die oogjes. Maar ja, ze ligt ook zo lief bij me de hele tijd....

  • 25 September 2008 - 17:13

    Anne:

    Wickie maakt me niets met haar oogjes.. Haar snelheid is minder leuk. Eerst dacht ik nog dat ik het haar af kon leren door ´nee´ te zeggen en haar op de grond te zetten. Maar voor ik dan weer overeind was zat ze er weer. Nu met water vindt ze toch minder leuk. Als de kraan aangaat houdt ze al in, maar probeert daarna wel achter de kraan langs te komen waar ze heen wil. Nou mooi niet..

    Verder maakt ze wel alles met die oogjes. Maar ja, ze ligt ook zo lief bij me de hele tijd....

  • 25 September 2008 - 17:15

    Anne:

    Twee keer is niet genoeg;)

    Zwelgje probeert nog niets van dat alles. Die slaat alleen bijna het etensbakje uit je handen als je het neer wilt zetten.... En is verder heel lief en rustig. Hoewel, misschien moet je op pennenjacht als je terug bent. Waar hij ze vandaan haalt weet ik niet, maar hij slaat ze een voor een onder het videomeubel...

  • 26 September 2008 - 01:37

    Helga Zellùf:

    Aha! Mijn poezenwonders zijn dus erg sportief! Mooi zo.

    Nu weer even douchen, spullen naar beneden slepen, Hanoi in. Net lekker ontbeten met een stokbroodje gebakken ei. We hadden ook voor de soep kunnen gaan, maar dat doen we wel weer met de lunch.

    Doeiii!

  • 27 September 2008 - 10:38

    Michelle:

    Nou nou, gelukkig komende dagen even internetrust ;-). was al bang dat je al die avonturen gewoon maar verzint omdat je eigenlijkd de hele dag achter de computer zit. Ik ben natuurlijk gewoon jaloers, aangezien ik op reis altijd op digidieet gezet wordt door mijn lieve man, die altijd zijn zin krijgt :-).
    Hier geen nieuws over typhonen, maar alleen over de finaciele crisis in Amerika, ook een soort typhoon natuurlijk qua impact. En dit weekend ook weer es een ouderwetse weeeenstorm: gisterenavond 2 bevallingen en nu alweer nr 3 :-(. En dan tel ik de 3x dat ik vannacht zelf bevallen ben maar niet mee...
    Veel plezier in de paalwoning en dat je vingers maar voldoende tot rust mogen komen voor de volgende berichtentyphoon :-) xmi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helga

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 127714

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 19 November 2018

Afrika 2018

01 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Thailand en Laos

09 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreis China

26 Oktober 2015 - 15 November 2015

Myanmar 2015

27 Oktober 2014 - 16 November 2014

Cuba rondreis met Sawadee

06 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Lesbos

24 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kaprun

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Japan

10 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Zakynthos 2013

29 September 2012 - 21 Oktober 2012

rondreis Kenia,Tanzania en Zanzibar.

26 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Bonaire, Curacao en Aruba

18 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Zakynthos 2011

10 September 2010 - 01 Oktober 2010

Turkije 2010

20 September 2009 - 17 Oktober 2009

Indonesie 2009

20 September 2008 - 16 Oktober 2008

Indochina 2008

Landen bezocht: