vreemde gasten? - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu vreemde gasten? - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu

vreemde gasten?

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

29 September 2008 | Vietnam, Sa Pá

Wie zijn toch Ed, "S", en lekker dier? Alsof we onzelf hier niet al vaak genoeg afvragen wie (dat ene groepslid dat niet veel zegt) of wat (is het een komkommer of een courgette,een appel of een peer, en is dit wel eetbaar?) iets is reageren vreemde gasten ook zomaar op mijn log ;-) Of het zijn vermomde bekenden uiteraard.

André heeft al ruimschoots verslag gedaan van vandaag (op verzoek stuur ik het door, ik weet niet wie hij op zijn mailinglist heeft staan) dus ik hou het kort.
In tegenstelling tot wat we verwacht hadden is het hier prachtig weer geweest. Vanmorgen reeds vroeg op pad gegaan voor een wandeling de valei in en uit. Langs een mooie waterval en andere oogstrelende uitzichten gelopen. Hoewel in de reisgids (die we in Hanoi hebben gevonden, in Nederland niets gezien dat bijna het hele reisgebeid omvat) stond dat we hier 3-4 uur uit moesten trekken, waren we binnen 3 uur terug in het hotel. En degenen die mij een beetje kennen weten dat ik bepaald niet snelwandel.

Onderweg heeft André een prachtige sprei gekocht. Diverse nuances groen met pauwen erop. Voor ongeveer 6 euro. Veel mooier en naar verhouding goedkoper dan de meeste sjit die ze je hier aan proberen te smeren.
Thuisblijvers: zijn er baaplde zaken waar we jullie blij mee kunnen maken? Voordat ik mijn tassen vul met sleutelhangers, wierook, geborduurde tasjes etc.waar jullie misschien niet op zitten te wachten? Dit is een serieuse vraag!

Nou,kusjes maar weer!

  • 29 September 2008 - 14:01

    Hester :):

    Wat een fijne en avontuurlijke vakantie hebben jullie toch! Blijf genieten, maar dat is aan jullie wel besteed.
    Gisteren zag ik nog even beelden over die orkaan, maar mensen werden op straat letterlijk weggewaaid....wat een noodweer!
    Liefs van, Hester :)

  • 29 September 2008 - 16:08

    Michelle:

    die beelden zag ik ook, maar was in taiwan...
    weet niet of dat het vervolg was van die van jullie, of een andere? Ze noemde het de 4e grote orkaan van dit seizoen in azie, maar weet ook niet of die van jullie dan nr 3 was ofzo...
    maak je verder maar niet al te sappel over souvenirs, kijk mar of je iets leuks voor minimi kan vinden (voordeel: als het niet leuk is, groeien ze er toch heel snel weer uit ;-)).
    xmi

  • 29 September 2008 - 16:09

    Margo:

    goh wat een spannende vakantie heb jij! Ik ben vandaag naar school geweest en ik heb heel veel dingen gedaan. waarom ben je naar Viëtnam gegaan en is het daar mooi weer of slecht weer? hier regend het. en het is bijna herfst. het is heel koud, maar 15 of 14 graden. :( nu kan ik niet buiten spelen in de speeltuin want alle toestellen zijn nat. En zaterdag ga ik bij mijn oma logeren.
    en gelukkig dat je niet de orkaan hebt gezien want dat is heel gevaarlijk. is er veel te zien in Viëtnam? en op school gaat het goed.
    hoe gaat het met jou? ik ben in deze landen geweest:
    Duitsland (2005), Tjechië (2004), luxemburg (dat weet ik niet), belgië (2007, 2008 toen we naar Frankrijk reden.), en dit jaar ben ik in Frankrijk geweest en vorig jaar ook. Ik wil ook nog wel eens op vakantie. Ik wil wel een keer weer naar frankrijk.
    Daar is er ook veel te zien. Dit jaar toen gingen we naar een kasteel. toen moest je smalle trappetjes oplopen en toen was je boven. En er was een hele mooie kasteeltuin.
    Naar Duitsland rijden is niet zo ver. Vooral als je aan de rechterkant in Drenthe woont. Mama zegt als we naar Breda gaan verhuizen dat we dan naar belgië gaan en uit eten gaan. In welke plaats ben jij nu? oja, en thuis wil ik op de computer maar dan gaat Fleur weer op de computer en dan mag ik niet. Maarja van mama krijgen fleur en ik een computer en dan moeten wij die delen. Maar dan gaat Fleur er zeker weer op. Maar ik hoef niet zo vaak achter de computer. en als we bijvoorbeeld ergens heen gaan waar GEEN computer is gaat ze mopperen en dan zegt ze dat ze geen zin heeft maar als ze er eenmaal is dan is het leuk, hahahaha :) Oja, een geborduurd tasje lijkt me erg leuk!!! :) ik zou het leuk vinden als je reageerd op mijn brief.
    we eten straks aardappels, vis en snijbonen. Wat eten ze eigenlijk in Viëtnam?

    Dikke kus van Margo :) :D

  • 29 September 2008 - 16:22

    Guido:

    Kun je niet een cadeaulijst opsturen waar wij uit kunnen kiezen :). Wierook is altijd goed en wij verstoken dit dagelijks om al die boze geesten te verwijven. Hier is veel kommer en kwel met die energiecrises. Fortis heeft een injectie gekregen van de overheden van Nederland, België en Luxemburg, maar geokosmische gezien (retrograde Mercurius) zal dit niet helpen wat vanmorgen al direct bleek toen de beursen weer een forse daling van Fortis op de aandelenbeurs liet zien. Voor Amerika geld het hetzelfde. Wij verbazen ons er over dat journalisten de vraag stellen waar al die miljarden dollars blijven die naar de banken van Amerika worden gepompt om deze overeind te houden. Dit (monopolie) geld moet toch ergens blijven, als het niet bij de burgers en dus in niet in economie terecht komt? Naar onze visie is hier geen sprake van ethisch verantwoord ondernemen maar van graaien.

  • 29 September 2008 - 19:28

    Truus:

    leuk als je iets aanbiedt,krijg je meteen reacties....en ook van mij!
    de dochter van marijke neemt vaak heel goedkoop
    parels uit china mee.natuurlijk weet ik niet uit welk deel, maar kom je iets dergelijks tegen, dan graag een armbandje in roomkleur.
    1,2 of 3 rijen(ik ben niet bescheiden!) is leuk.
    maar 't allerbelangrijkste is natuurlijk dat jullie veilig en wel t.z.t.hier weer landen.
    het mooie weer is jammergenoeg verdwenen, dus genieten jullie nog maar van de zon etc.
    liefs en kus.

  • 29 September 2008 - 21:17

    Anne:

    Ik neem Wickie wel mee als souvenir ;)

    Nee hoor, kijk maar, sprei met honden klinkt ook wel aantrekkelijk. Maar met een sleutelhanger of armbandje ben ik ook wel blij:)

  • 01 Oktober 2008 - 18:31

    Freshduck:

    Feliciteer die Nederlandse Boeddha even met zn reincarnatiedag!

  • 03 Oktober 2008 - 17:48

    Anne:

    Ilse en Guido,

    met ons in Amsterdam is alles goed, misschien moeten jullie het smsje nog even naar Helga´s mobiel sturen...;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helga

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 127526

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 19 November 2018

Afrika 2018

01 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Thailand en Laos

09 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreis China

26 Oktober 2015 - 15 November 2015

Myanmar 2015

27 Oktober 2014 - 16 November 2014

Cuba rondreis met Sawadee

06 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Lesbos

24 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kaprun

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Japan

10 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Zakynthos 2013

29 September 2012 - 21 Oktober 2012

rondreis Kenia,Tanzania en Zanzibar.

26 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Bonaire, Curacao en Aruba

18 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Zakynthos 2011

10 September 2010 - 01 Oktober 2010

Turkije 2010

20 September 2009 - 17 Oktober 2009

Indonesie 2009

20 September 2008 - 16 Oktober 2008

Indochina 2008

Landen bezocht: