Laatste bericht? - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu Laatste bericht? - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Laatste bericht?

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

18 September 2007 | Frans Polynesië, Papeete

Dag lieve schatjes!

Inmiddels -via Huanine en Riaitea waar het internet niet of nauwelijks aanwezig was- aangekomen op Bora Bora. Erg mooi, heeeeel blauw water en zo meer.

Om terug te komen op wat vragen en opmerkingen: we eten hier alles en zeer goed. We lijken nu nog meer dan voorheen op 2 gestrande walvissen als we op het witte zand bij de azuurblauwe zee liggen. Gelukkig ziet iedereen er hier zo uit. De plaatselijke bevolking en de Amerikanen die je hier veel tegenkomt gaan voor big is beautifull. Dus eigenlijk vallen wij nog wel mee.
Ik heb diverse soorten rauwe vis gegeten. Tonijn gemarineerd in limoen en / of cocosmelk. Andere soorten rauwe visjes met kappertjes, met satehsaus, met soyasaus. Allemaal heel lekker, maar je gaat er wel riekend van plassen wat André weer wat minder vindt. Niet dat dat me ervan weerhoud trouwens. Vooral gisteren hebben wij uitermate lekker gegeten.

We doen nogal weinig. Vandaag hadden we mee kunnen zeilen op een catamaran. Niet gedaan, nu wel spijt van. André was bang dat hij levend zou verbranden maar dat bleek -zoals we van de groep hoorden- best mee te vallen. Wij lopen dus maar een stukje, lezen wat, zwemmen wat, of doen een dutje. Izzz toch ook wel fijn.

Over de muggen. Natuurlijk had ik het meest gevaarlijke landbouwgif mee om die krengen op afstand te houden. Maar behalve dat het niet alleen muggen zijn die steken, boeit het ze voor geen meter wat we opsmeren. Ik heb nu hele rare vlekken op mijn lijf die op bloeduitstrotingen lijken. Inmiddels hebben we wel minder last van enge beestjes.

Hier op Bora Bora zijn we nog 1,5 dag. Donderdag vliegen we terug naar Papeete op Tahiti, om de volgende dag zeer vroeg terug te vliegen naar Amsterdam. Snif...

• 19 September 2007 - 07:18

Jose:

Wauw het klinkt allemaal heerlijk, je zou dan inderdaad niet naar huis willen. Ben ook zo dol op vis ;-)
    Wat gaat de tijd toch razend snel! Hier is het weer koud aan het worden, dus dat zal jullie best tegenvallen ;-)
    Een goede terugreis gewenst met hopelijk wel goed bij elkaar zitten ;-)

Liefs Jose

• 19 September 2007 - 07:59

Truus:

ja, aan ale fijne zaken komt een keer een einde....
    ik zal er natuurlijk za-avond zijn.
    zou je me niet zien, bel me dan mobiel, want dan zit ik vast i/d buurt.
    geniet nu nog eventjes en tot de 22e.

kuzzzzzen

• 19 September 2007 - 08:40

Yvonne:

Wat een geweldigheid! Echt mooie bestemming. Ik ben ook heeel gek op vis; snorkelen, maar vooral vis op mijn bord. Kijk maar uit met al die enge muggen enzo. Zullen we weer eens afspreken als jullie terug zijn? Ben wel benieuwd naar de foto's. Wij hebben gisteren een rondreis geboekt naar Thailand; Bangkok en een paar mooie eilanden in het Zuiden. Deze keer met mijn vriendje. Toen ik terug kwam van de Zuid Amerikareis moest ik mijn paspoort inleveren hiha dus niet meer alleen op reis. XXXXXXXXXXX Yvonne

• 19 September 2007 - 09:00

Michelle:

volgend jaar gewoon nog langer vakantie nemen! :-)

• 19 September 2007 - 09:54

Francis:

Wauw wat geweldig allemaal zeg! BLijf nog even genieten en vooral straks nagenieten en wegdromen ..... Kom niet te vroeg maandag als je al wilt komen, misschien heb je nog wel een vrije dag nodig!! Ik ben benieuwd naar de foto's,
    liefs Francis

• 19 September 2007 - 10:07

Guido:

En jullie straks weer terug in Nederland waar wij gisteren van een prachtige troonrede genoten hebben. Het leven is toch maar een groot feest! Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maakte woensdag bekend dat de geproduceerde voedingsmiddelen in juli met bijna 10 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Het is de grootste stijging sinds het begin van de jaren negentig. Dierlijke en plantaardige oliën stegen flink in prijs, namelijk met 27 procent. Ook zuivelproducten werden fors duurder, onder andere door de extreme prijsstijging van 80 procent van melk- en roomproducten in vaste vorm. Vlees- en visproducten daalden echter in prijs.
    In de troonrede was niets te bespeuren van enige zorg! Een nieuw fenomeen zagen wij in Leeuwarden op de markt waar wij makelaars op de markt hun huizen zagen aanprijzen. Ze gaan dan ook als warme broodjes van de hand. Het aantal kinderen dat op straat woont volgens SIRE neemt alleen maar toe eveneens volwassen zonder verblijfplaats. Wij gaan dan ook niet van een fikse inflatie en nog meer narigheid uit de komende tijden! Het gaat goed met de economie en de werkgelegenheid neemt af op alle terreinen, dus we kunnen die koopkrachtvermindering gemakkelijk hanteren :-)

Groetjes en een goed thuiskomst

• 19 September 2007 - 10:52

Guido:

Nog bedankt voor de frivole kaart Girls of the South Seas die wij gisteren ontvingen!

• 19 September 2007 - 17:56

Chris:

Zin in een HerftsBokje na terugkomst?

• 20 September 2007 - 17:05

Ceruhn:

Nou dat klinkt allemaal weer heel erg heerlijk, geniet er nog even van want hoewel het hier van het weekend nog even nazomeren schijnt te worden, hebben we ook al heftige stortbuien gehad en zelfs de verwarming al aangehad!! C'est pas bon!!
    Tot mossels en liefs Ceruhn, Joen en de rest

• 21 September 2007 - 17:16