Regen is beter dan een typhoon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu Regen is beter dan een typhoon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Regen is beter dan een typhoon

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

24 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Aan het begin van de middag aangekomen in Hanoi na een rustige vlucht vanuit Saigon. Al voor vertrek daar kregen we te horen dat er een orkaan verwacht werd, maar er werd nog gehoopt dat deze zou afbuigen zodat de geplande reis naar Halong Bay door zou kunnen gaan. Helaas pindakaas dus: we blijven nu 3 dagen in Hanoi en stappen vrijdag in de nachttrein naar...
We zitten nu in een ruime kamer in een redelijk hotel, maar vertrekken morgen naar het volgende. Zogenaamd omdat dit hotel volgeboekt is, waatschijnlijker omdat het te duur is. Als compensatie voor het missen van Halong bay krijgen we een city trip en een etentje. Compenseert het gemis niet helemaal, maar een typhoon over je hoofd lijkt me ook geen pretje.
Het weer hier wordt ook beinvloed door de typhoon. Het regent hier. Daarom vanmiddag in een restaurant doorgebracht en daarna een watermarionettenshow gezien. Schijnt wereldberoemd te zijn en was ook best leuk om mee te maken. Verder nog wanhopig gezocht naar een spijkerjack in André's maat. Echt niet te vinden, medium is hier al extra large.
Hanoi is iets minder druk dan Saigon, het verkeer althans. Ook hier wordt veel getoeterd, maar omdat er minder verkeer is wel wat minder oorverdovend.
Gisterenavond kreeg ik echt even een wegtrekker van de drukte in Saigon, blij met de relatieve rust hier. Het zal ook wel door het intensieve programma komen, heb besloten dat ik nu even een tandje terug zet. Het moet wel vakantie blijven tenslotte! En misschien had ik beter die twee goede cappucino's achterwege kunnen laten ;-) , al waren we blij eindelijk echte koffie gevonden te hebben.

Wederom kusjes!

• 24 September 2008 - 14:55

Barbara Boulengier:

Hoi Helga,
    Nou wees maar blij want zo'n typhoon lijkt me ook niks hoor !!! Jullie zijn wel de hele tijd druk bezig he ? Kan me voorstellen dat een echte kop koffie wel erg lekker is na al die baggerkoffie die ze daar hebben. Nou veel plezier maar weer en wel genieten hoor, het is tenslotte vakantie.....

• 24 September 2008 - 15:41

Guido:

Het is wel afzien daar met die drukte, maar beter dat het om je oren waait dan dat de kogels om je oren vliegen zoals ten tijde van de oorlog aldaar. En dan wanhopig zoeken naar een spijkerjack. Is er geen enkel jack te vinden van achtergebleven Amerikaanse soldaat op het slagveld dan wel in het oerwoud? Wellicht hebben zij daar ook wel legerdumpzaken of zijn deze oorlogsrelikwieën verboden goed? In Nederland hebben we nog lang rond gelopen in kleding van Canadezen en Amerikanen. Je oom Jeroen en ik hebben onze lagere school met een pukkel voor onze schoolboeken moeten doen. Stond best stoer toen, nu moet er al snel een merknaam opstaan, zoals ‘Lonsdale’ en kun je nog kiezen uit kleuren als zwart, paars, marineblauw, fuchsia, rood en zelfs legergroen. Wellicht aardig om te horen dat onze boeken nu ook in een boekhandel bij jou in de buurt op voorraad gehouden worden. Kom je het werk van je oude vader nog eens dichtbij huis tegen; ja ik blijf je achtervolgen :) Blijf genieten en kijk goed uit met alles wat jullie doen. Verder krijgen wij wel erge trek als over dat heerlijke Aziatische eten schrijft. Nou wij gaan nu maar aan de wijn! Geniet ze en fijn om op deze wijze door jou op de hoogte gehouden te worden.

Lieve groet van ons allen,
    Guido

• 24 September 2008 - 18:48

Hester :):

Ik weet dat je op vakantie bent, maar wil je toch even op de hoogte brengen van het feit dat de Salofalk niet meer zijn werk doet en vervangen wordt door Azathioprine 1 dd 2 50mg met daar boven op Prednison 1 dd 2 20 mg. En nu maar hopen dat alles werkt.....
    Liefs van, Hester :)

• 24 September 2008 - 22:42

Carlien:

Hmmm, zo'n typhoon lijkt me inderdaad geen pretje, doe maar even lekker rustig aan daar, nu kan het dus even!!