Regen op Ho Chi Minh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu Regen op Ho Chi Minh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Regen op Ho Chi Minh

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

25 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Ja...echt leuk is het niet in een stad als het continue regent. Vandaag compromis tussen André en mij.Ik wilde graag het mausoleum van Ho Chi Minh zien, hij wilde lopen. Dus zijn we daar naartoe gelopen door de regen, wat vooral het humeur van A niet ten goede kwam. Die wilde dat mausoleum helemaal niet zien ook. Helaas bleef het ook nog eens bij het bewonderen van de oude auto's van Ho (een peugot en een onbekend merk), z'n studeerkamer, z'n slaapkamer, z'n eetkamer. Nu ja, z'n huis en werkpaleisjes dus. Terwijl ik toch heel graag eens zo'n geconserveerd lijk had willen zien.
Nadien weer terug gelopen (een taxi van 2 euro uitsparend ;-) en ter afsluiting een goede cappucino genomen. Ook om even uit de regen te zijn. Het hield uiteraard prompt op met regenen op het moment dat we aan de koffie zaten.

Het is echt balen dat we door het weer Halong bay missen. Zo'n stad heb je op een gegeven moment wel gezien. Morgen nog even door zien te komen (het weer schijnt iets minder erg te worden) en dan morgenavond met de nachttrein verder.

Hoe gaat het met mijn poezesnoepjes? Vandaag weer even van de leg toen ik jammerlijke kittenschreitjes hoorde. Drie roodwitte kittens, misschien een maand oud, in een kooitje. Zielug!

  • 25 September 2008 - 10:41

    Rob Van Houten:

    Helga, het is leuk om over jullie avonturen te lezen, maar ik vind dat je wat vaker André z'n zin moet doen. Die jongen bedoelt het ook goed!
    Hier alles ook ok, we hebben een gezellig Tim/Laura-verjaardagsfeestje gehad en Marjolein en ik gaan waarschijnlijk nog weekje naar Duitsland. Binkie Brink groeit als kool, en Kwastje van Houten is het een beetje zat om elke keer als stoeipoes te dienen.

    Groet, Rob

  • 25 September 2008 - 10:49

    Anne:

    Met je poezesnoepjes gaat het goed hoor. Wickie wijkt niet van mijn zijde als ik thuis ben. Nu ik achter de pc zit te typen ligt ze in mijn nek, luid te spinnen. Als ik langer blijf zitten gaat ze slapen, of zich met het typen bemoeien. Ze liggen ´s nachts nu rustig naast me. Eerst lag Zwelgje naast me op het kussen, maar tegenwoordig is die plek ingenomen door Wickie. Zwelgje gaat dan bij mijn benen liggen of langs mijn rug. Ze eten goed en veel. Ze spelen nog steeds erg leuk met elkaar, als ik er ben bij voorkeur op mijn schoot of op een andere manier om me heen.

  • 25 September 2008 - 10:51

    Anne:

    O ja, Wickie heeft inmiddels bedacht dat ze als ik kook via de prullebak op het aanrecht kan springen..... Heel handig. NOT. Toen de prullenbak maar verplaatst, springt ze zo ook wel op het aanrecht. Dus met waterspetters maar proberen dat af te leren. Daar schrikt ze nog van..

  • 25 September 2008 - 11:00

    Margo :

    een tyfoon, wat eng en hebben jullie hem ook gezien? ja zielig dat die poesjes in een kooitje zitten. en hier thuis heb ik net pannenkoeken gegeten !!! dat was lekker !
    Doei groetjes van margo ;) 9 jaar

  • 25 September 2008 - 11:32

    Truus:

    hoi lieverdjes,

    het zit jullie niet mee, maar er blijven toch nog genoeg leuke dingen over?
    ik geniet zéér van de verslagen en blijf dat a.j.b. veel doen.
    ook de reacties zijn boeiend om te volgen...
    rob, ik ken je alleen uit de verhalen van helga en je bent vast een leuke man(alleen al omdat je met marj. bent!),maar ik ben 't niet eens met je advies t.o.v. andré.ofschoon ik erg op hem gesteld ben moet hij niet extra z'n zin krijgen,want dat krijgt hij vaak genoeg!
    helga, 't gaat hier prima; van anne nog geen"help" gehoord,dus dat loopt ook op rolletjes en anne, heel goed dat je de katten van 't aanrecht afhoudt!
    jullie,heel veel plezier nog en kuzzen....

  • 25 September 2008 - 14:50

    Tao Te Tjing :

    De zin van het leven of andermans zin doen?

    Een wijs mens ziet de belangen van anderen als eigen belangen.
    Zelf heeft een wijze geen belangen.

    Een wijs mens is aardig tegen aardige mensen
    en aardig tegen onaardige mensen,
    want zo ontwikkelt vriendelijkheid zich.
    Een wijs mens heeft vertrouwen in mensen die vol vertrouwen zijn
    en ook vertrouwt een wijze de argwanenden,
    want zo neemt het vertrouwen toe.

    Een wijs mens is schuchter en nederig.
    De wijze houdt zijn hart vaag, zodat al het goede welkom is.
    Mensen kijken en luisteren naar wijze mensen.
    De wijze lacht terug als een blij kind.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helga

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 127127

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 19 November 2018

Afrika 2018

01 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Thailand en Laos

09 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreis China

26 Oktober 2015 - 15 November 2015

Myanmar 2015

27 Oktober 2014 - 16 November 2014

Cuba rondreis met Sawadee

06 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Lesbos

24 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kaprun

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Japan

10 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Zakynthos 2013

29 September 2012 - 21 Oktober 2012

rondreis Kenia,Tanzania en Zanzibar.

26 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Bonaire, Curacao en Aruba

18 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Zakynthos 2011

10 September 2010 - 01 Oktober 2010

Turkije 2010

20 September 2009 - 17 Oktober 2009

Indonesie 2009

20 September 2008 - 16 Oktober 2008

Indochina 2008

Landen bezocht: