Billenknijpers etc. - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu Billenknijpers etc. - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Billenknijpers etc.

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

28 September 2008 | Vietnam, Sa Pá

Eindelijk weer internet! Hihihi. Toch zeker 2 dagen zonder gezeten. In Bac Ha was het wel, maar ik kwam met geen mogelijkheid op de .nu en .nl sites.

De treinreis viel me tegen. In Thailand heb ik ooit heerlijk geslapen in een trein. Nu was ik misselijk en had hoofdpijn, het leek verdacht veel op reisziekte. Heb van een reisgenoot pilletjes daartegen gekregen, en toen heb ik toch wat geslapen.
We zouden in Bac Ha overnachten in een paalwoning maar omdat er zoveel regen was gevallen leek het de organisatie beter om ons tegen bijbetaling van 5 dollar in een gewoon hotel te stoppen. Nou...na een nacht in een trein is dat geen vervelend idee. Lekker kunnen douchen ipv een tuinslang met water (het paalwoning sanitair), en daarna een prachtige wandeling gemaakt.

Stukje de bergen in en weer omlaag.
Het is hier echt lente. Heel veel jonge beestjes gezien: hondjes, biggetjes, kuikentjes. Het was sowieso leuk om al het vee overal te zien loslopen. Buffels, hangbuikzwijnen, eenden, kippen. Het scharrelt wat rond de boerderettes. Minder leuk was een valse hond die mij achterna kwam. Gelukkig bleef André staan en haar recht in de ogen kijken, en misschien terugblaffen. Ik scheet in mijn broek en rende hard weg.
Minder eng waren de kinderen waar ik mee heb "gepraat" en schijn kung fu gevechten mee heb gehouden. De rest van de groep trok het rijstveld in om de kunst van het rijst dorsen van dichtbij te bewonderen, maar ik had geen zin in natte voeten. Op een gegeven moment kreep 1 van de meisjes me in mijn billen, en daarna raakte ze een borst aan. Ze vroeg zich zeker af of het allemaal wel echt was. Of checkte of ik al rijp was voor de slacht. Bij een andere stevige dame uit de groep werden door een voorbijlopende Muong (minderheidsgroep, oorsponkelijk Chinees) vrouw de bovenarmen goedkeurend beknepen.

En er groeit ook van alles om de boerdettes heen.De mensen zijn voldoende zelfvoorzienend om niet naar de naburige markt te gaan op zondagochtend om spullen te kopen.
Doen ze toch, ook om alles wat groeit en bloeit te verkopen. Zo zagen wij een oude man een zeer onwillig en luid gillend varken aan een touw meeslepen. Hij had er wel lol in, en het was eerlijk gezegd ook wel een grappig gezicht. Misschien had hij knorrie beter niet langs de vleesafdeling van de markt kunnen laten lopen waar zijn soortgenoten herkenbaar in delen lagen uitgestald.

We vermaken ons nog steeds uitsteekbaar dus! Morgen nog hier in de omgeving wandelen, en dan overmorgen heel vroeg weg voor vetrek richting de Chinese grens met het doel deze over te steken. Voor die tijd alle boeken over de Dalai Lama weggooien, anders komen we er niet in. Gelukkig heb ik zuks niet bij me.

Kusjes!

• 28 September 2008 - 15:03

Lekker Dier:

Weet je zeker dat je niet in de dieren tuin was?

Apen bekijken graag foto’s van vrouwelijke achterwerken. Ik bedoel natuurlijk de billen van vrouwtjesapen, niet van de vrouwelijke bezoekers in de dierentuin. Volgens Amerikaanse wetenschappers hebben ze er zelfs wat voor over om een blik te mogen werpen op seksueel interessante soortgenoten. Ze “betalen” er voor. Dat meldde het magazine Nature op zijn internetsite. Resusapen stonden tijdens een onderzoek aan de Duke-universiteit in Durham, North Carolina, bereidwillig vruchtensap af om foto’s van het achterwerk van een vrouwtje en gezichten van dominante mannelijke soortgenoten te mogen zien.
    Tijdens de proeven werden de resusapen voor de keuze gesteld: een grote hoeveelheid vruchtensap zonder foto’s of een kleinere hoeveelheid sap met de mogelijkheid om foto’s te krijgen. "Bijna alle apen gaven het vruchtensap af om in ruil daarvoor een vrouwelijk bilpartij te kunnen zien", vatte neurobioloog Robert Deaner het onderzoek samen. "Ze stelden die foto’s werkelijk op prijs", vond hij. Het heeft overigens niets met "apenpornografie" te maken. Het toont aan dat de dieren er op ingesteld zijn om de seksuele bereidwilligheid van potentiële partners te testen. Ook in de wildernis zullen apen er steeds op letten welke wijfjes seksueel aantrekkelijk zijn, maar tegelijk ook het gedrag van de leider in de gaten houden. De in het vakblad Current Biology gepubliceerde apenstudie kan volgens Deaners ook woorden gebruikt om de aantrekkingskracht van mooie vrouwen en rijke mannen in tijdschriften te verklaren.

• 29 September 2008 - 10:40

Truus:

dag lieve helga en andré,
    leuke verhalen en je dierenhart loopt geheel over,helga;knuffel maar her en der en geniet verder van de bizondere vakantie.
    xxxtr.

• 30 September 2008 - 18:04

Tries:

Hey Hellepel en André!
    Ik ben zwaar onder de indruk van al jullie belevenissen.. Ik weet niet of ik het allemaal ook zou kunnen hendelen.. maar petje af voor jullie!
    Leuk ook de beschrijvingen van de plaatselijke culturen.. hahaha Onze eigen JPB wordt daar op het moment ook van beticht in het nieuws.. en dat was niet om te kijken of ze rijp was voor de slacht.. hahaha

Jammer dat het bij jullie ook zo hoost. Hier was het vandaag ook weer zo'n toppertje! Vanmorgen en vanmiddag in de file.. Daar hebben jullie gelukkig weer GEEN last van!

Nou, ik bazel maar weer door! Blijf schrijven en genieten dan doe ik dat ook onder het lezen!

Groetjes met handen en voetjes en een dikke kus,
    Tries X