Op weg naar Namibië. - Reisverslag uit Lamberts Bay, Zuid-Afrika van Helga Berge - WaarBenJij.nu Op weg naar Namibië. - Reisverslag uit Lamberts Bay, Zuid-Afrika van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Op weg naar Namibië.

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

30 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Lamberts Bay

Na aankomst in Kaapstad rustig aan gedaan. Zware nachtvlucht gehad, we zijn al eens eerder in zuid Afrika geweest en hadden de tafelberg al belopen. Beetje rond gewandeld, lekkere hamburger gegeten en vroeg naar bed.
Dag 2, of eigenlijk 3, naar kaap de goede hoop. Een wandeling richting het beroemde bord door fynbos en over een heuvel. Daarna richting de pinguïns bij Boulders Bay. Ik vond de pinguïns nu veel leuker dan X jaar geleden maar de toeristen veel irritanter. Volkomen debiel staan ze daar selfies te nemen van hun lelijke koppen met zo'n leuke pinguïn. V tekens en veel lawaai te maken. Sommige mensen zouden alleen een visum voor Disneyland mogen krijgen en dan is het nóg sneu voor Mickey & Goofy.
De dag afgesloten met een heerlijke pizza Margarita met artisjok, roquefort, camembert en extra knoflook. Vooraf nog kudu carpaccio. Aanrader, DaVinci op Kloofstraat, Gardens.

Vanmorgen door het park met een heleboel eekhoorns richting centrum Kaapstad gelopen met als doel het kasteel te bezoeken. A moest opeens heel erg nodig en al zoekende naar een wc moest ik ook. Het leek wel alsof we een mysterieuze plasziekte hadden, zo lang waren we nog niet onderweg. We belandden in een winkelcentrum waar openbare wc's waren. Dát doe ik niet weer. Heren en dames op een andere verdieping en ik voelde me totaal niet op mijn gemak. Ideale plek om overvallen te worden.
Via een omweg bij het kasteel aangekomen. Het begon te regenen, de wandeling erheen vond ik ook niet echt veilig en we besloten weer lekker terug te gaan naar het hotel. In het park nog kudu en struisvogel biltong gekocht bij een Indiase meneer die ons op de heenweg al vriendelijk zijn waren aanprees. Bij Woolworths wraps, broodje tonijn en mini kaneelpannenkoekjes aangeschaft tbv de lunch in de bus richting Lambertsbaai.

De rit naar LB was mooi maar niet comfortabel. Wij zaten achterin de bus, geen punt want we moeten steeds van plek wisselen. Maar er zit in ieder geval één vrouw in de groep die vindt dat die regel voor haar niet opgaat. Een zuiger. Bij aankomst in dit hotel wilde ze een andere kamer, ze roept direct een irritatie op met...ja...een algehele 'wat ben ik toch zielig hè' houding.
Een ándere vrouw heeft echt een lichamelijke reden om wat meer voorin te moeten zitten, maar die zeikt er niet over. Benieuwd hoe het morgen gaat want dat is echt een lange reisdag. Ik heb óók wel wat redenen om een voorkeursbehandeling op te eisen.

Lambertsbaai waar we nu zijn valt weinig over te vertellen. Er is hier een vogeleiland met een kolonie Jan van Genten. Boeiend, maar niet echt onze hobby. Morgen vroeg op weg.

Vanaf hier schijnt de WiFi erg wisselend te worden, pas in VicFalls weer goed. Ik hoop dus af en toe nog wat te kunnen posten....

• 31 Oktober 2018 - 07:09

Truus:

zo te lezen gaat alles nog naar de zin...
    laat die troel maar niet winnen met steeds voorin willen zitten. wrsch. zijn er op elke reis wel vervelende voordringers,maar geef ze niet een hand etc.

hier is het nog steeds lekker weer; lekker zonnetje en helemaal niet koud!

groetjes en tot 't volgende bericht XX