Death - door taai vlees- valley - Reisverslag uit Lamberts Bay, Zuid-Afrika van Helga Berge - WaarBenJij.nu Death - door taai vlees- valley - Reisverslag uit Lamberts Bay, Zuid-Afrika van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Death - door taai vlees- valley

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

01 November 2018 | Zuid-Afrika, Lamberts Bay

Woensdag 1-11-18

Alweer onze 2e dag in Namibië, aangekomen bij de lodge in fish river canyon. Aangezien het internet hier gequoteerd is tot 100 MB per dag tik ik dit ff offline zodat ik het hopelijk straks in één keer van mijn quotum kan uploaden. Lastige is wel dat ik niet meer precies weet waar ik gebleven ben…
Oh ja, ik geloof bij de saaiheid van Lambertsbaai? We hebben er wel lekker gegeten bij Weskaap Kombuis waar je ook 'afval kerrie’ kon krijgen. Bij skaap kerrie konden we ons nog wat voorstellen, het afval…?!? Wellicht ingewanden? Of goed voor de lijn? We hebben respectievelijk een sirloin steak en surf&turf genomen omdat we nou ook weer niet zó avontuurlijk zijn. Het slapen was minder, de hele nacht een industriële bromtoon. Was dit een CV installatie? Of de aardappelschijfjes voorheen visverwerkingsfabriek? Rare carrière wisseling trouwens, maar de vis werd kennelijk niet duur genoeg betaald.

Gisteren hadden we een lange reisdag naar oranjerivier met en door een woestijnlandschap, het passeren van de grens, aankomst in een resort waar we verwend werden met de bruidssuite. Helaas werden de twee prachtige poezen van het resort niet meegeleverd, deze hielden zich -opportunistisch als katten zijn- op daar waar de meeste huisjes stonden voor een grotere kans op een zacht slaapplekje. Ook zonder de poezels goed geslapen op het queensize bruidsbed, al was het wat kort omdat van de luxe badkamer gebruik gemaakt moest worden. In bad voor de gemartelde spieren en een scheerbeurt onder de regendouche met een grote spiegel bij de hand is ook erg aangenaam.

Vanmorgen vertrokken naar fish river canyon, prachtige uitzichten onderweg en uiteindelijk de canyon zelf die ook wonderschoon was. Wat vogeltjes gevoerd uit de hand waardoor ze ook óp mijn hand waren en als dank scheet er één op mijn arm ;-)
Nu in de loungebar van de volgende lodge, gelegen in the middle of nowhere woestijn. Gebruik makend van het feit dat er in de omgeving geen winkels zijn durven ze vrij veel geld te vragen voor hun voedsel dat wat de lunch betreft alvast nogal mwoah was. Gelukkig is hier ook een kat, een magere aanhankelijke kater, die desalniettemin zijn neus optrok voor de brokstukken taai vlees die tussen mijn clubsandwich zaten. Hij nam het me gelukkig niet kwalijk en zette zijn motor vrij hard aan toen we hem aaiden. Als het diner ook zo middelmatig is skip ik het ontbijt, wat betekend dat ik me dan tot aan de lunch in leven moet houden met nootjes, biltong, een peer en gemberkoekjes. Onmogelijk is dat niet. En principes maken honger eeehrmmm... aangenaam?

Om 18:00 kunnen we een gratis (Jawél!) wandeling maken waar het nu nog te heet voor is. Een deel van de groep ligt in het zwembadje, wij gaan zo maar liggen lezen op onze kamer tot wandeling of diner. Morgen wéér een lange reisdag voor de boeg, pfff.

• 01 November 2018 - 14:27

Henry:

Helga en Andre veel plezier op je vakantie
    Henry