Even niets is ook erg fijn. - Reisverslag uit Pathein, Myanmar van Helga Berge - WaarBenJij.nu Even niets is ook erg fijn. - Reisverslag uit Pathein, Myanmar van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Even niets is ook erg fijn.

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

11 November 2015 | Myanmar, Pathein

Gezeten bij seafood restaurant Excellent, genietend van vrij redelijk internet en nagenietend van een schotel seafood tempura. Inktvis, mossels en garnalen, mjammie! Gelukkig voor André hadden ze ook een curry in een clay pot die hem goed beviel. Denk dat deze vishater ook mijn tempura wel aangekund want vrij van graatjes, en de staartjes van de garnalen zijn extra krokant.
Omdat André opeens een voorraad kyats vond, tot zijn verbazing in zijn portemonnee ;-), bleken we nog een beetje veel geld over te hebben. Wij hebben bij aankomst samen 600 euro gewisseld en kennelijk zijn wij enorme Kniertjes want waarschijnlijk zijn wij de enigen die nog niet hebben bij gewisseld. We wilden daarom sjiek in het restaurant van het belendende resort gaan eten, maar lieten dat afhangen van het internet. Dit was nog steeds out of service en zou ook niet meer terugkomen vanavond. André wilde er wel even aan sleutelen maar men begreep zijn goede bedoelingen niet. Dat is wel eens jammer hier. Personeel in de hotels glimlacht lief (met name prinses glimlach in het Yuzana...dat je je moet inhouden die niet van d'r bek te slaan) maar heeft totaal geen benul van wat je vraagt. Of misschien zelfs waarmee ze bezig zijn. Het is ook wel een gruwel voor deze super beleefde mensen om om te moeten gaan met directe en lompe Nederlanders. Bij kleine zaakjes zoals dit restaurant hebben ze wel vaak sneller door wat je vraagt, zijn service gerichter.

Vandaag weinig anders gedaan dan uitslapen, ontbijten en op het strand hangen. André was erg enthousiast over de hoge golven die je zo lekker omver knallen. Bij de tweede poedelsessie had hij zijn snorkelpiratenmutsje opgezet maar dit spoelde bij de eerste golf van zijn hoofd af. Hij liep nog erg lang tevergeefs te zoeken in de woeste golven...maar de zee die geeft en neemt vooral. Hij is nu weer zo rood als een blikje cola.
Mocht iemand nog ergens zo'n rondgebreid dun snorkelmutsje tegen komen, vooral in vlekkerig tye dye zwart/grijs, dan houdt hij zich warm aanbevolen! Hij was cq is namelijk erg verdrietig, vooral omdat we heel erg lang hebben gezocht voordat we dit exemplaar per toeval op Lesbos vonden.

A is zowaar klaar met Simpsons tapped out, voor nu dan, dus we moeten maar eens terug naar ons resort. Wie weet is er nog een rare film op tv. Morgen weer lekker de hele dag niets doen!

• 11 November 2015 - 17:53

Iris:

Oh, dat klinkt niet verkeerd! Nog even lekker genieten hoor!

Tags: Ngwesaung!,