Watermagneet! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu Watermagneet! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Watermagneet!

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

09 September 2007 | Frans Polynesië, Papeete

Afgezien van het feit dat ik er net achter kwam dat ik alle foto's van de afgelopen week heb gewist (of ze staan ergens in een geheim archief? Ik heb tenslotte ook geen idee waarom ze gewist zijn...hopelijk is dat niet zo) is het hier ook niet mogelijk om foto's te uploaden. Dus dat houden jullie tegoed. In ieder geval hebben we gezamelijk genoeg bewijs voor spierwitte stranden en een zee in diverse kleuren blauw.
Toegegeven, gisteren dachten we nog dat het regenseizoen 2 maanden te vroeg was begonnen. Man, wat een stortregens. Maar vandaag was het prachtig en zijn we op walvissenjacht gegaan. Ermee zwemmen bleek toch een wel erg niet te houden belofte, maar in de verte een moeder met haar enthousiast omhoogspingende jong zien is ook leuk. Gelukkig hebben er wel diverse pijlstaartroggen (ziek: met gecoupeerde staart! Ze waren kennelijk bang voor Steve Irwing effecten. Je weet wel die Australier die door z'n beest is gemold)tegen ons aangezwommen. Voelt heel zacht. Verder waren er in dit stukje afgeschermde zee nog wat citroenhaaien en andere leuke beestjes. De beesten die ze in dit kunstmatige aquarium houden vonden we niet zo leuk. (Oké, is hypocriet, we zijn wel meegegaan.)
Het regende vandaag dan wel niet zo hevig, maar op de boot bleek ik een watermagneet. Al het opspattende of binnen golvende water kwam op mij terecht. Ben nu net pas weer een beetje droog.

Morgen vliegen we met zo'n klein, hopelijk niet neerstortend, vliegtuigje naar Huanine. Daar een paar dagen, en dan.... Ach, het blijft allemaal zo'n beetje van hetzelfde: water, strand, slapen, lezen, beetje eten. Ha!

Kuzzen,
Helga.

• 10 September 2007 - 07:41

Jose:

Hoi hoi,

Wat klinkt het allemaal spannend!! Wat fijn dat jullie het naar zin hebben. Hier is het weer vreemd, kan er geen hoogte van krijgen ;-) Zon, regen enz...Wij hebben ook een keer een walvistour gedaan en zagen ook in verte een walvis hahaha...maar wel scholen dolfijnen die om de boot heen zwierden. Echt pijlsnel. (Mexico). Heerlijk zulke witte stranden en blauw water. Geniet lekker van alles...Hier gaat alles goed, ook met Selena, die groeit lekker. En Elisa in groep 8 (is de laatste groep van de babsisschool) gaat ook goed, ze heeft het druk met huiswerk iedere dag! Amber gaat ook lekker en met ons verder ook. Doe de groetjes aan André.

Liefs van ons allen. Jose, Jesse, Elisa, Amber & Selena XXXXX

• 10 September 2007 - 09:41

Truus:

hoe je het ook benoemt, ik blijf een beetje jaloers als ik aan zon en strand denk!
    het is jullie overigens van harte gegund.
    spannend, zo met die vissen etc. te zwemmen;een hele ervaring.
    zorg maar dat de foto's weer boven water komen, dan zien we of alles wel klopt!

veel liefs en kuzzen retour.

• 10 September 2007 - 13:16

Barbara Boulengier:

leuk dat jullie het naar je zin hebben, ondanks een beetje regen en te worden lekgestoken door de muggen. ze moeten mij ook altijd hebben dus ik denk niet dat wij die kant op gaan in november. dan begint zeker ook de regentijd daar ?
    veel plezier in ieder geval en geniet ervan groetjes barara

• 11 September 2007 - 18:18

Linda:

citroenhaaien? wat zijn dat nou weer voor beesten? Zijn ze zuur of geel?
    Ik heb wel een citroenkwarktoetje in de koelkast staan, maar een citroenhaai lijkt me wel een bizar beest.
    Nou ik hoop dat jullie het fijn hebben daar, denk nogeens aan mij als jullie met die witte billen spiegelen op de paradijselijke stranden... zucht nee ik ga veel liever werken! Blokker hosanna!!
    groetjes en een knuf
    xxx

• 12 September 2007 - 16:47

Rob:

toch maar een regencape meegenomen!!!! Nouja straks kunnen jullie je thuis weer opwarmen bij de kachel. Maargoed hoop dat helge nu een beetje magneet af is.

Groetjes rob