Kapitale test doorstaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu Kapitale test doorstaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helga Berge - WaarBenJij.nu

Kapitale test doorstaan

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

22 Oktober 2015 | Nederland, Amsterdam

Aan het denken gezet door oa het bericht van Harro toch maar besloten mijn ietwat gekreukelde kleine coupures te gaan wisselen voor schoon en heel geld. André had al uitgevonden dat je met een ING pasje niet kan pinnen in Myanmar...ethische redenen ofzo. Pfff. Volgende keer maar gewoon naar de Ardennen!
Vanmorgen belde André of ik zijn aandeel aan waarde briefjes ook wilde halen, hij zit tenslotte nog op zijn werk. Aaarch! Ik scheet al peultjes maar dit leek me bijna onoverkomelijk. Dat ze volgens A echt niet aan me kunnen zien dat ik veel geld bij me heb maakt niet uit. Ik weet nog dat ik ooit met 15.000 of 20.000 van de dienstapo naar huis fietste met lichte braakneigingen. Het afstorten in zo'n apparaat deed ik met André als rugdekking.
Het wisselen bij Pott echange op het Rokin ging vlekkeloos! Gelukkig was het daar heel rustig in tegenstelling tot afgelopen zaterdag toen we onze dollars haalden. Maar toen had ik de muur van André bij me. Geheel zonder commissie gewisseld en gepind. Ik kan Pott exchange echt aanraden! Misschien de ING er maar uitgooien. Ethische principes niets mis mee, maar dan is Triodos toch een betere keus. In een chatsessie met een ING medewerker kreeg ik als eerste de vraag waarom Myanmar geen gekreukte briefjes accepteert, daar had hij nog nooit van gehoord... Lekker relevant voor mijn probleem. Mbt het halen van grote briefjes op een kantoor leek het hem slimmer om naar het GWK te gaan. Gisteravond (en bij checken deze hele maand al met regelmaat) een storing op de ING site. Gaat goed daar.

• 22 Oktober 2015 - 15:50

Iris:

Ha Helga,
    Wat heerlijk dat jullie bijna vertrekken! Ik blijf natuurlijk graag op de hoogte van jullie wel en wee. Zet je mij op je mailinglist?
    Veel plezier, geniet ervan! Ik kom graag je verhalen horen als jullie weer terug zijn!
    xx Iris

• 22 Oktober 2015 - 17:04

Inge En Nico :

Goh Helga wat gaan jullie weer een mooie reis maken.....wel een beetje gedoe idd maar dan heb je ook wat! Lees met veel plezier je reisverhalen dank je wel....alvast veel fun met voorvereiden....x

• 22 Oktober 2015 - 17:53

Patries:

hey girly,
    bijna zover... nog een paar hobbeltjes (lees kreukeltjes) maar dan is het ook helemaal in kannen en kruiken...
    Mocht ik je niet meer spreken voordien, heel veel plezier en geniet er van!

PS> wil je mijn emailadres van quicknet aub wijzigen in hotmail, anders mis ik straks alle updates.

Liefs, Patries

• 22 Oktober 2015 - 18:00

Helga Ten Berge:

Eeeh...ja...maar een ieder kan zich zelf toevoegen aan de mailinglist. Links ergens in een blokje: meld je aan voor de mailinglijst.
    Heb nu hele mooie gestreken bankbiljetten in huis! (En daar blijf ik tot maandag bovenop zitten inbrekertuig!)